به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تیم سوئینی (Tim Sweeney)، مدیرعامل اپیک گیمز (Epic Games)، پس از تمسخر پیشنهاد اخیر مبنی بر «مرده بودن جهان‌های مجازی آنلاین»، به همان اندازه همیشه نسبت به متاورس خوش‌بین است.

این کارآفرین میلیاردر در حال حاضر بازی‌های ویدیویی، خالق موتور آن‌ریل اینجین (Unreal Engine) و فورتنایت (Fortnite)، در تاریخ 9 می (19 اردیبهشت) در توییتر نوشت تا مقاله جدید منتشر شده از بیزینس اینسایدر (Business Insider) با عنوان ریپ متاورس RIP) Metaverse)، را به سخره گیرد.

مقاله‌ای که توسط اد زیترون (Ed Zitron)، مدیر عامل شرکت روابط عمومی منتشر شد، ادعا کرد که فناوری که زمانی حرفش بود پس از رها شدن توسط دنیای تجارت مرده است.

این مقاله به طور خاص به پلتفرم واقعیت مجازی متا (VR) هرایزن ورلدز (Horizon Worlds) اشاره کرد، که زیترون ادعا می‌کند که نتوانسته است به وعده بزرگ خود مبنی بر تبدیل شدن به آینده اینترنت عمل کند.

همچنین از دسنترالند (Decentraland) و یوگا لبز آدر ساید (Yuga Labs’ Otherside) به عنوان نمونه‌هایی از متاورس‌هایی یاد می‌کند که ظاهراً نتوانسته‌اند به هیاهوی خود عمل کنند و ادعا می‌کنند که سرمایه‌گذاران توجه خود را به مد بعدی بیگ تک (Big Tech) معطوف کرده‌اند.

اما به نظر نمی‌رسد سوینی موافق باشد و نشان می‌دهد که 600 میلیون کاربر در پلتفرم‌های دنیای مجازی مانند ماین کرفت (Minecraft) فورتنایت (Fortnite)، د سند باکس (The Sandbox)، روبلوکس (Roblox)، وی‌آر چت (VR Chat) وجود دارد.
در آوریل 2022 (فروردین 1401)، اپیک گیمز یک دور مالی 2 میلیارد دلاری را با هدف تسریع برنامه‌های این شرکت برای متاورس اعلام کرد. این سرمایه‌گذاری شامل یک میلیارد دلار از سوی گروه سونی و کرکبی (KIRKBI)، شرکت هولدینگ پشت گروه LEGO بود.

مدت کوتاهی از همکاری بلدمدت گروه LEGO و اپیک گیمز برای ساختن یک متاورس گذشت.

هیچ یک از این دو شرکت هنوز اعلام نکرده‌اند که چه برنامه‌هایی در پیش رو دارد. با این حال، نیلز کریستینسن (Niels Christiansen)، مدیرعامل گروه لگو، اوایل سال جاری به فایننشال تایمز گفت که به دنبال اعلام جزئیات بیشتر در مورد این همکاری است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array