به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، KPMG گزارشی در مورد مسائل بیت کوین و ESG (محیط زیست، اجتماعی و حاکمیت) منتشر کرده است. شرکت خدمات حرفه‌ای Big Four دریافت که بیت کوین به نظر می‌رسد که تعدادی از مزایا را در چارچوب ESG ارائه می‌کند.
این گزارش با نگاهی به هر یک از اجزای ESG به طور جداگانه، خاطرنشان کرد که انتشار گازهای گلخانه‌ای شاخص مهم‌تری برای آسیب زیست محیطی نسبت به مصرف انرژی است. این انتشارات بیت کوین را در ارتباط با منابع دیگر، از تنباکو گرفته تا گردشگری را شامل می‌شود، مورد بررسی قرار داد.
” انتشار بیت کوین ممکن است کمتر از آن چیزی باشد که اغلب مطرح می‌شود.”
در این گزارش استراتژی‌های رایج برای بهبود ردپای کربن بیت‌کوین، مانند استفاده بیشتر از انرژی‌های تجدیدپذیر و انرژی تولید شده از متان برای استخراج، تکرار شد.

بیت کوین

در این گزارش آمده است که سهم بیت کوین در پولشویی در مقایسه با میزان کل پولشویی در سراسر جهان ناچیز است. بر اساس آمار دفتر مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد که در این گزارش ذکر شده است، پولشویی 2 تا 5 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می‌دهد، اما تنها 0.24 درصد از تراکنش‌های بیت کوین را به ازای هر Elliptic تشکیل می دهد. همچنین اشاره کرد که پول‌های شسته‌شده در بیت‌کوین بسیار کمتر از اتر، استیبل کوین‌ها یا آلتکوین‌ها دریافت می‌شود، و اقدامات ضد پول‌شویی (AML) و احراز هویت (KYC) می‌تواند در نقطه‌ای که کوین را از بین می‌برد، اعمال شود. اگرچه هیچ الزامات AML/KYC برای تراکنش با آن وجود ندارد.

موارد استفاده مثبت دوباره مانند جمع آوری کمک مالی برای اوکراین و برق رسانی در روستاهای آفریقا ارائه شد.
در این گزارش آمده است که حاکمیت بیت کوین قوی است، زیرا قوانین آن بدون فورک قابل تغییر نیستند:
این مورد منجر به سیستمی می‌شود که به دلیل تمرکززدایی، نمی‌تواند توسط صاحبان قدرت یا حتی افرادی با انگیزه های پنهان مورد سوء استفاده قرار گیرد.»

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array