به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اف ایکس استریت»، قیمت طلا با وجود نوسانات محدود کانال 1960 دلار، در تلاش برای یافتن جهت است. به نظر می‌رسد، گزارش مشاغل جولای ایالات متحده کاتالیزور بزرگ بعدی برای فلز زرد خواهد بود.

قیمت طلا در نیمه دوم هفته گذشته چرخشی داشت و پس از افزایش به بالای کانال 1980 دلار به سطح 1950 دلار سقوط کرد، زیرا انتشار آمارهای اقتصادی ایالات متحده خوش‌بینانه‌تر از انتظارات بازار بود. آمارهای منتشر شده در روز جمعه (6 مرداد) نشان داد که تورم سالانه ایالات متحده در ماه ژوئن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. بر اساس گزارش وزارت بازرگانی، تورم اندازه‌گیری شده توسط شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) در ماه گذشته 0.2 درصد افزایش یافت. افزایش نرخ بهره باعث می‌شود که نگهداری طلا برای سرمایه‌گذاران جذابیت کمتری داشته باشد.

پس از آنکه داده‌ها نشان داد اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم رشد سریع‌تر از حد انتظار داشت و از سوی دیگر آمار بیکاری هفتگی کاهش یافت و دلار را تقویت کرد، طلا روز پنج‌شنبه (5 مرداد) نزدیک به 1.4 درصد کاهش داشت تا بدترین روز خود را در نزدیک به یک ماه گذشته ثبت کند.

با این حال، روز جمعه ارزش دلار در برابر رقبای اصلی 0.16 درصد کاهش یافت و طلا را برای دارندگان سایر ارزها ارزان‌تر کرد.

تحلیل تکنیکال طلا

طلا

شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه پس از سقوط به 50 در روز پنجشنبه (5 مرداد) شروع به افزایش کرد و نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران تمایلی به شرط بندی بر روی کاهش مداوم قیمت طلا ندارند. در روند صعودی، میانگین متحرک 100 روزه (SMA 100) و میانگین متحرک 20 هفته‌ای (SMA 20) مقاومت قوی در 1970 دلار تشکیل می‌دهند. اگرچه فلز گرانبها در اواسط هفته بالاتر از این سطح بسته شد، اما نتوانست در آنجا باقی بماند و تثبیت شود.

از این رو، خریداران می‌توانند صبر کنند تا سطح 1970 دلار به عنوان یک کانال حمایتی تایید شود. در این صورت، کانال 1980 دلار (سطح استاتیک) به عنوان مقاومت موقت در مقابل 2000 دلار (سطح روانی، سطح ایستا) قرار می‌گیرد.

در یک روند نزولی، یک منطقه حمایتی مهم در 1945 دلار تا 1950 دلار واقع شده است، جایی که در سطح اصلاحی فیبوناچی 23.6 درصد و در روند صعودی بلندمدت، میانگین متحرک 20 روزه (SMA 20) و میانگین متحرک 50 روزه (SMA 50) به هم می‌رسند. اگر طلا به سطوح پایین‌تر از این منطقه حرکت و شروع به استفاده از آن به عنوان مقاومت کند، فروشندگان وارد بازار شده و فلز گرانبها را به سمت سطوح قیمتی 1920 و 1900 دلار سوق خواهند داد (لازم به ذکر است که این سطح در فیبوناچی اصلاحی 38.2 درصد و ناحیه میانگین متحرک 200 روزه (SMA 200) قرار گرفته است).

نظرسنجی پیش‌بینی قیمت طلا

نظرسنجی پیش‌بینی قیمت طلا صورت گرفته توسط (FXStreet) به یک سوگیری اندکی نزولی در کوتاه‌مدت اشاره می‌کند که میانگین هدف آن در 1953 دلار است. چشم‌انداز یک ماهه همچنان صعودی است و برخی از کارشناسان نظرسنجی قیمت طلا در این بازه زمانی را 2000 دلار پیش‌بینی کرده‌اند.

طلا جهانی

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: fxstreet

آخرین اخبار اقتصادی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array