به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، با قوت گرفتن احتمال تعطیلی دولت ایلات متحده، فعالان بازار کریپتو درباره تاثیرات این اقدام بر بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به گمانه‌زنی پرداخته‌اند. از طرف دیگر، جانت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری، درباره آسیب‌های احتمالی این اقدام بر اقتصاد ایالات متحده با جدیت هشدار داده است. نگرانی یلن به‌خاطر عواقب آنی و بلندمدت این اقدام و احتمال به رکود کشاندن اقتصاد کشور به دنبال تعطیلی دولت است.

ترس از رکود اقتصادی در آمریکا

یلن در مصاحبه اخیر با NPR، تعطیلی دولت را اقدامی ” عاری از هرگونه حس مسئولیت‌پذیری” خواند و بر صدمات فوری آن بر پیکره اقتصاد کشور تاکید کرد. وی بر تأثیر روانی فلج شدن سیاسی و اقتصادی کشور بر مشاغل و مصرف‌کنندگان تأکید کرد و اظهار داشت که این کار می‌تواند منجر به از دست رفتن حس اعتماد عمومی به اقتصاد و در نتیجه، کاهش سرمایه‌گذاری‌ها شود که به‌نوبه‌خود، تاثیر مخربی بر رشد و ثبات اقتصادی کشور خواهد داشت.

علیرغم این تهدیدات، یلن تأیید کرد که وزارت خزانه‌داری فرایند آماده‌سازی برای تعطیلی دولت را آغاز کرده است که شامل ایجاد تمهیداتی برای اخراج اکثر کارکنان بخش و اجرای یک طرح اضطراری است که نشان‌دهنده جدی بودن وضعیت است.

اقتصاددانان تاکید کرده‌اند که میزان خسارت ناشی از تعطیلی دولت به مدت زمان آن بستگی دارد. یعنی، هرچه این دوره برای مدت بیشتری طول بکشد، پیامدهای اقتصادی آن وخیم‌تر خواهد بود. یلن با اشاره به برآوردهای شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید گفت که تعطیلی هر هفته رشد اقتصادی سه ماهه سالانه را بین ۰.۱ تا ۰.۲ درصد کاهش می‌دهد.

تاثیرات تعطیلی دولت بر بازار کریپتو و بیت کوین

نمودار روزانه بیت کوین

در حالی که دولت ایالات متحده هر روز به تعطیلی نزدیک‌تر می‌شود، بیت کوین (BTC)، ارز دیجیتال پیشروی بازار، پس از یک دوره ثبات نسبی در سپتامبر 2023، نشانه‌هایی از افزایش مجدد و آغاز یک رالی تازه را نشان می‌دهد.

با یک تغییر غیرمنتظره، قیمت بیت کوین با افزایش 3.5 درصدی در بازه هفتگی، توانسته است حمایت 27 هزار دلاری را حفظ کند. این دارایی دیجیتال اکنون با قیمت 27118 دلار معامله می‌شود. با روی کار آمدن گاوها طی چند روز گذشته، احتمال تداوم روند رشد و عبور از مقاومت 27153 دلاری و حرکت به سمت سقف هفتگی 27225 دلار قوت بیشتری گرفته است.

اکنون باید منتظر ماند و دید طی هفته‌های آتی، تحولات سیاسی و اقتصادی آمریکا چه تاثیری بر بازار کریپتو و به ویژه، بیت کوین خواهد داشت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array