به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مینگ چی کو، تحلیلگر اپل در جدیدترین یادداشت خود مدعی شده است که اپل در نظر دارد ایرپادهای (AirPods) تولیدی این شرکت را با دوربین مادون قرمزی (IR) مشابه با آنچه در ماژول Face ID آیفون وجود داشت، عرضه کند.

به گفته کوئو، انتظار می‌رود اپل تا سال 2026 تولید انبوه ایرپادهای جدید مجهز به ماژول‌های دوربین مادون قرمز (IR) خود را آغاز کند. گفته می‌شود که شریک قدیمی اپل، فاکسکان، تامین‌کننده اصلی دوربین‌های IR خواهد بود. البته هنوز مشخص نیست که این دوربین دقیقاً با کدام یک از مدل‌های ایرپادز عرضه خواهد شد.

فاکسکان با ظرفیت سالانه حدود 18 تا 20 میلیون واحد یا دو ماژول برای هر یک از 10 میلیون ایرپاد این شرکت کار خواهد کرد. این تحلیلگر خاطرنشان کرد، سفارشات و تقاضای واقعی به شرایط بازار بستگی دارد.

در گزارش‌های قبلی گفته شده بود که اپل برای عرضه دو مدل نسل چهارم ایرپاد در سال جاری آماده می‌شود و به همین خاطر، نسخه ارتقایافته مدل ایرپادز پرو (AirPods Pro) تا سال 2025 منتشر نخواهد شد.

ایرپادهای اپل

دلیل اضافه کردن دوربین به ایرپادهای اپل چیست؟

کوئو می‌گوید اپل ایرپادهای خود را با هدف یکپارچه‌سازی آنها در هدفون‌های ویژن پرو (Vision Pro) به دوربین مجهز خواهد کرد؛ ضمن اینکه این ایرپادهای مجهز به دوربین، اکوسیستم رایانش سه‌بعدی این شرکت را تقویت می‌کنند. مثلاً فرض کنید یک کاربر با هدست واقعیت مجازی اپل در حال تماشای ویدئو است و در همان حال از این ایرپاد جدید نیز استفاده می‌کند؛ در این حالت، مثلاً با چرخاندن سر خود به یک سمت خاص صدا فقط در همان جهت پخش می‌شود. این قابلیت می‌تواند به تقویت تجربه‌ صدای فراگیر سه‌بعدی بسیار کمک کند.

طبق این گزارش، ایرپادهای جدید مجهز به دوربین IR اپل قادر است تغییرات محیط را تشخیص دهد و امکان کنترل ژست‌های حرکتی را برای بهبود حفظ تعامل کاربر با دستگاه فراهم کند. کوئو تاکید کرده است که اپل قبلاً پتنت مربوط به این نوآوری را به ثبت رسانده است.

لازم به ذکر است که معمولاً هر تغییری که اپل در سخت افزار، نرم افزار یا خدمات خود ایجاد می‌دهد، “همیشه بر تقویت مزیت رقابتی این اکوسیستم متمرکز بوده است” و اکوسیستم محاسبات فضایی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

منبع: neowin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array