به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی متا قصد دارد برای ادامه رقابت خود با X، نسخه وب پلتفرم متن‌محور Threads را در روزهای آتی عرضه کند.

روزنامه معتبر The Wall Street Journal اولین منبعی بود که به این خبر دست یافت و براساس گزارش این رسانه، راه‌اندازی نسخه وب این پلتفرم یکی از پرتکرارترین درخواست‌های کاربران از آغاز مسیر Threads بوده است.

به گفته مدیرعامل کمپانی متا، مارک زاکربرگ، علاوه‌بر انتشار نسخه وب این پلتفرم؛ قابلیت‌ها و امکانات دیگری از جمله بهبود قابلیت جستجو در طی چند هفته آینده آماده عرضه به کاربران خواهند بود.
درحال حاضر سازوکار “جستجو” در Threads، تنها برای یافتن یوزرنیم‌های مختلف کاربران کاربرد دارد و برای یافتن پست‌ها و فعالیت‌های کاربران فعال نشده است.

با این وجود روزنامه WSJ ادعا کرده که این “آپدیت‌ها” هنوز نهایی نشده‌اند و زمان عرضه آنها ممکن است باز هم تغییر کند.

وب

آیا نسخه وب نجات‌دهنده پلتفرم Threads خواهد بود؟

آدام موسری هفته گذشته با انتشار یک پست در پلتفرم Threads به کاربران اطلاع داد که “در یک تا دو هفته گذشته نسخه وب این شبکه‌اجتماعی به‌صورت درون‌سازمانی در متا در حال گذراندن مراحل آزمایشی بوده است” و قبل از عرضه نهایی، “نیاز به ارتقا دادن و عیب‌یابی” دارد.

کمپانی متا کمتر از یک ماه و نیم پیش، دستاورد خود را به‌عنوان جدیدترین رقیب توییتر به بازار عرضه کرد. پلتفرم Threads موفق شده بود در طی 5 روز شاهد ثبت‌نام بیش از 100 میلیون کاربر جدید باشد و رکوردی استثنایی از خود به‌جای بگذارد.

شایان ذکر است که موج محبوبیت این پلتفرم در میان کاربران زودگذر بود و پس از گذشت زمان، از این اشتیاق کاسته شده و روند سقوط آزاد Threads رسماً آغاز شد. برخلاف ادعاهای اخیر زاکربرگ، او بالاخره در جلسه گزارش مالی متا اعتراف کرد که Threads اوضاع خوبی ندارد و تاکنون بیش از نیمی از کاربران این شبکه اجتماعی را ترک کرده‌اند.

همچنین این پلتفرم شاهد افتی چشمگیر در آمار مربوط به کاربران روزانه خود بوده است. این شبکه اجتماعی که در بحبوحه بحران‌های کمپانی توییتر و با وعده “جایگزین بهتری برای توییتر” به بازار عرضه شد؛ موفق شده بود در ماه جولای عدد چشمگیر و فوق‌العاده 2.3 میلیون کاربر فعال را به‌دست آورده و رکورد استثنایی از خود به‌جای بگذارد.
اما براساس داده‌های اخیر وبسایت تحلیلی Similarweb؛ این آمار بی‌نظیر در ماه آگوست (ماه فعلی) با سیر نزولی به تنها 576 هزار کاربر فعال رسیده است و سقوطی 79% را در عملکرد متا و Threads ثبت کرده است.

اما از همان زمان رونمایی، کاربران به عدم توسعه بعضی از قابلیت‌های حیاتی و محبوب در Threads واکنش منفی نشان داده بودند و متا به آنها اطمینان‌خاطر داده بود که به‌مرور زمان به امکانات این پلتفرم افزوده خواهد شد.

از قابلیت‌های جدید Threads می‌توان به افزوده شدن صفحه‌ای اختصاصی برای نمایش پست‌های افرادی دنبال‌شونده (follow feed) و قابلیت احراز هویت پروفایل از طریق پلتفرم Mastodon اشاره کرد. متا قبلاً به کاربران خود وعده داده بود که قصد دارد اتصال Threads به دنیای Fediverse را امکان‌پذیر سازد.

با توجه به ری‌برند اخیر توییتر به X و تمام تصمیمات جنجال‌برانگیز ایلان ماسک برای تبدیل کردن این پلتفرم به یک “اپلیکیشن همه‌چیز”؛ باید صبر کرد و دید که بالاخره چه کسی برنده این بازی است!

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array