به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس اطلاعیه روز 6 آوریل (17 فروردین) بازار توکن‌های غیرمثلی LooksRare، این برنامه با ارتقا به نسخه دوم توانسته است علاوه‌بر چندین ویژگی دیگر، کارمزدهای خود را تا 75٪ کاهش دهد. براساس توییتی که این شرکت روز ششم آوریل منتشر کرد پس از راه‌اندازی نسخه دوم برنامه، کارمزدهای شبکه به 0.5٪ رسیده است، هزینه گس در آن اکنون 50 درصد ارزان‌تر از Blur است، قابلیت خرید بیش از 70 توکن NFT به طور همزمان فراهم شده و فروشندگان به جای WETH، رمزارز اتر (ETH) دریافت می‌کنند.

ویژگی‌های نسخه جدید LooksRare

به بیان دقیق‌تر، در نسخه اول پلتفرم LooksRare به ازای هر تراکنش 2٪ کارمزد دریافت می‌شد. این میزان در نسخه 2 به 0.5 درصد کاهش یافته است. علاوه بر این، در نسخه دوم قراردادهایی با هزینه گس مقرون به صرفه وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد در مقایسه با نسخه قبلی این برنامه، تقریباً 30 درصد در هزینه‌های گس صرفه‌جویی کنند.

LooksRare

افزون بر این، در نسخه دوم فروشندگان در ازای بیشتر فروش‌های خود، به جای توکن‌های رپداتریوم (WETH) اتر دریافت می‌کنند. به‌علاوه، در صورتی که کاربر بخواهد چندین معامله را به طور همزمان انجام دهد، قراردادهای هوشمند آن امکان خرید و فروش عمده سفارش‌ها را فراهم کرده است. علاوه بر این، تجمیع‌کننده‌ها اکنون می‌توانند گیرنده‌هایی سفارشی را پیاده‌سازی کنند و به کاربران خود اجازه دهند یک NFT را با یک کیف پول بخرند اما آن را به کیف پولی دیگر ارسال کنند.

فروشندگان می‌توانند NFT‌های خود را به جای اتر، برای فروش با قیمت‌های توکن در این پلتفرم فهرست کنند.

این تیم روز هفتم آوریل (18 فروردین) در یک پست جداگانه گفت که از روی 12 آوریل (23 فروردین) فرانت‌اند اپلیکیشن نسخه اول LooksRare دیگر به کاربران اجازه نخواهد داد که حراج‌های نسخه 1 را از طریق رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن (API) عمومی ارسال کنند. تمام حراج‌های فعلی نسخه 1 راس ساعت 10 صبح (UTC) روز 13 آوریل (24 فروردین) از وب‌سایت آن حذف می‌شوند و قراردادهای هوشمند نیز از طریق یک تابع ادمین ساعت 11:00 صبح UTC غیرفعال خواهند شد.

واکنش‌های جامعه کریپتو نسبت به این اعلامیه عمدتاً مثبت بود، زیرا بسیاری از کاربران LooksRare معتقد هستند که ویژگی‌های جدید چالشی قدرتمند در مقابل رقبایی مانند OpenSea و Blur ایجاد می‌کند.

اما عده‌ای نیز هنوز متقاعد نشده‌اند که این نسخه جدید بتواند تغییرات کافی برای جذب کاربران از سایر پلتفرم‌ها را اعمال کند. برخی از کاربران گفته‌اند که نسخه دوم هنوز نتوانسته است توکن‌های تشویقی خوبی ارائه کند و اجازه لیست شدن مجموعه‌ها به اندازه کافی را نمی‌دهد.

گفتنی است که LooksRare ماه اکتبر گذشته (مهر 1401) زمانی که تصمیم گرفت حق امتیاز سازندگان را حذف کند، با بحث و مجادله بسیاری مواجه شد. با این وجود، از رونق اخیر بازار و افزایش قیمت NFTها نیز بی‌بهره نمانده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

منبعcointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array