به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، چت‌بات هوش مصنوعی گوگل دیگر محدود به اطلاعات موجود در سراسر وب نیست. از این پس Bard می‌تواند با اسکن کردن و جستجو در ایمیل‌های موجود در صندوق جیمیل، اسناد موجود در Docs و فایل‌های موجود در Drive، اطلاعات مدنظر کاربران را برای آنان فراهم کند.

با این ادغام سرویس‌ها، چت‌بات Bard قادر است محتویات یک ایمیل را یافته و آن را خلاصه‌سازی کند و یا حتی مهم‌ترین نکات موجود در اسناد Docs را هایلایت کند.

جیمیل

این توسعه قابلیت‌های Bard، طیف وسیعی از کاربردها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و آنها را از ساعت‌ها جستجو در میان هزاران ایمیل و اسناد کاری برای یافتن اطلاعات مدنظر خود بی‌نیاز خواهد کرد.
همچنین کاربران می‌توانند پس از یافتن اطلاعات مدنظر خود، باز هم به کمک Bard آنها را در قالب‌های دیگری مانند چارت‌ها و یا خلاصه متون ارائه دهند. درحال حاضر این قابلیت کاربردی فقط به زبان انگلیسی در دسترس کاربران است.

گوگل

شایان ذکر است که معرفی همین قابلیت کاربردی توسط گوگل، باعث ایجاد نگرانی‌هایی درباره حریم خصوصی کاربران و استفاده غیرقانونی از داده‌های شخصی آنان شده است.
اما کمپانی گوگل به همه کاربران مشتاق اطمینان‌خاطر داده که دسترسی به جیمیل، اسناد Docs و فایل‌های Drive به منزله مشاهده این اطلاعات خصوصی توسط کارشناسان انسانی این کمپانی یا سوءاستفاده از این داده‌ها برای تعلیم چت‌بات Bard نمی‌باشد.

البته که فعال کردن این ادغام جدید چت‌بات Bard با سرویس‌های گوگل به هیچ‌عنوان اجباری نیست و کاربران می‌توانند در هر زمانی آن را از بخش تنظیمات غیرفعال کنند.

برای استفاده از این قابلیت در جیمیل، کاربران می‌توانند با وارد کردن دستور @mail و مطرح کردن خواسته خود در چت‌بات Bard یا مستقیماً با نوشتن “ایمیلم رو برای اطلاعات مدنظرم جستجو کن” به نتیجه نهایی دست یابند.

Google Maps

گسترش خدمات Bard به دیگر سرویس‌های گوگل

البته آپدیت سپتامبر این چت‌بات محدود به جیمیل، Docs و Drive نیست. به گفته کمپانی گوگل، این چت‌بات هوش مصنوعی از این پس به سرویس‌های نقشه (Google Maps)، یوتیوب و Google Flights (اطلاعات مربوط به پرواز) نیز متصل خواهد بود.

ادغام خدمات Bard با این سه سرویس کاربردی به این معناست که کاربران می‌توانند از این پس از این چت‌بات هوش مصنوعی درباره اطلاعات پروازهای پیش‌رو، مکان‌های تفریحی و دیدنی و حتی ویدیوهای مربوط به یک موضوع خاص در یوتیوب سؤال بپرسند.
به گفته گوگل، این سه سرویس به‌صورت پیش‌فرض به Bard متصل خواهند شد.

Bard

همچنین کمپانی گوگل عملکرد چت‌بات هوش مصنوعی Bard را از چند جهت دیگر نیز بهبود داده است. از این پس می‌توان پاسخ‌های ارائه شده توسط این چت‌بات را با استفاده از دکمه اختصاصی “Google It” بررسی کرده و از صحت آن اطمینان حاصل کرد.
با فشردن این دکمه، موتور جستجوی گوگل بخش‌های صحیح پاسخ‌ ارائه شده توسط Bard را به رنگ سبز هایلایت خواهد کرد و بخش‌های تأیید نشده به رنگ نارنجی هایلایت خواهند شد.

هوش مصنوعی

علاوه‌بر این، امکان ادامه دادن مکالمات نفرات قبلی توسط یک شخص جدید با این چت‌بات نیز میسر شده است. در این آپدیت کاربردی، کاربران می‌توانند از طریق لینک مکالمه‌ای که توسط دیگران با آنها به اشتراک گذاشته شده؛ با Bard به بحث و گفتگوی تکمیلی بپردازند.

برای مثال، دو نفر می‌توانند یک مکالمه واحد را با این هوش مصنوعی کاربردی پیش برده و پس از مطرح کردن نقطه‌نظرات شخصی خود، به نتیجه دلخواه دست یابند.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array