به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، علاقه‌مندان به شبکه بلاکچین چین لینک (Chainlink) می‌توانند در سه ماهه چهارم سال جاری شاهد عرضه نسخه دوم پلتفرم استیکینگ این شبکه (Chainlink Staking v0.2) باشند. آخرین نسخه چین لینک استیکینگ بر پایه همان نسخه اول ساخته شده است و چندین ویژگی جدید و بهبود قابل توجه را در تجربه استیکینگ برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

چین لینک استیکینگ 2 در سه ماهه چهارم امسال عرضه می‌شود؛

– گسترش ظرفیت استخر تا 45 میلیون LINK

– اولویت مهاجرت برای سپرده‌گذاران در نسخه 0.1

– مکانیسم جداسازی برای خارج کردن قفل دارایی‌های استیک شده

– نرخ پاداش متغیر و پویا

– معماری ماژولار برای به‌روزرسانی‌های بعدی

(@ChainLinkGod). 26 آگوست  2023

همانطور که در پست بالا می‌بینیم، چین لینک آماده می‌شود تا در سه ماهه آخر سال 2023 دستاوردهای زیادی را به کاربران خود ارائه کند.

چین لینک

در مرحله اول، عرضه نسخه دوم طی چند مرحله انجام می‌شود. دوره مهاجرت اولویت بندی‌شده 7 روزه برای سپرده‌گذاران نسخه 1، یک مرحله دسترسی اولیه 2 روزه برای شرکت‌کنندگان واجد شرایط بر اساس تاریخچه فعالیت و یک مرحله دسترسی عمومی برای همه ازجمله مراحل اولیه عرضه این محصول هستند.

پایگاه کد v0.2 در یک پلتفرم ماژولار و قابل توسعه مجدد ساخته شده است. این چارچوب امکان به‌روزرسانی‌های آتی مانند گسترش خدمات اوراکل بیشتر، پاداش‌های کارمزد کاربر و موارد دیگر، بدون نیاز به انتقال به یک قرارداد استیکینگ جدید را فراهم می‌کند.

اندازه استخر در نسخه Staking v0.2 بزرگتر و معادل 45 میلیون واحد توکن LINK است که 80% افزایش نسبت به نسخه 0.1 را نشان می‌دهد. مکانیسم جدید باز کردن قفل دارایی‌ها با افزایش انعطاف‌پذیری، به سپرده‌گذاران اجازه می‌دهد تا برداشت وجوه خود را در طول یک دوره چند هفته‌ای آغاز کنند.

در مرحله بعد، نسخه 0.2 نرخ پاداش متغیری را معرفی می‌کند که در آن پاداش‌ها به مرور زمان قابل مطالبه خواهد بود. انواع مختلف پاداش نیز برای طول مدت استیکینگ در نظر گرفته شده است. این امر از برداشت زودهنگام دارایی که منجر به حذف پاداش می‌شود، جلوگیری می‌کند.

نسخه بهبود یافته Staking v0.2 با مدل اقتصادی چین لینک هماهنگ است. این مدل جدید با راه‌اندازی خدمات ارزشمند اوراکل، کسب درآمد از آن‌ها و به اشتراک گذاشتن ارزش با سپرده‌گذارانی که به حفاظت از این سرویس کمک می‌کنند ویژگی‌های مختلفی را با خود به ارمغان می‌آورد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cryptonewsland

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array