به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تازه‌ترین نسخه بیت کوین کور (Bitcoin Core) یعنی ورژن 25.0، روز  26 می (5 خرداد) منتشر شد و مجموعه‌ای از ویژگی های جدید، رفع باگ‌های احتمالی و بهبود عملکرد را برای این نرم‌افزار کلاینت شبکه بیت کوین به‌ارمغان آورد. پس از انتشار این خبر، بیت کوین با واکنشی مثبت، حدود 1.5 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد.

ویژگی‌های بیت کوین کور 25.0

یکی از پیشرفت‌های قابل توجه این نسخه جدید، پشتیبانی از تراکنش‌های غیر شاهد 65 بایت و بالاتر است. این ویژگی، موارد استفاده بیشتری از تراکنش‌های کوچکتر و محافظت بیشتر در برابر CVE-2017-12842 را به همراه دارد که نقطه آسیب‌پذیری مهمی است که در نسخه قبلی بیت کوین کور شناسایی شده بود.

علاوه بر این، فراخوانی رویه‌های از راه دور (RPC) اسکن بلوک‌های جدید به عنوان بخشی از این به‌روزرسانی معرفی شدند که اسکن سریع کیف پول را تضمین می‌نماید. گره RPC نوعی سرور کامپیوتری است که به کاربران اجازه می‌دهد تا داده‌های موجود در بلاکچین را بخوانند و تراکنش‌ها را به شبکه‌های مختلف ارسال کنند.

تا آنجا که به به‌روزرسانی‌های RPC مربوط می‌شود، همه روش‌های JSON-RPC، پذیرای یک پارامتر جدید به نام «args» هستند که انتقال برخی از مقادیر پارامتر را آسان‌تر می‌کند.

گفتنی است که بیت کوین کور (Bitcoin Core) یک نرم‌افزار کلاینت اصلی برای شبکه بیت کوین است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا گره خود را در بلاکچین راه‌اندازی کنند و تراکنش‌های ارسال شده توسط سایر کاربران را تأیید نمایند. بیت کوین کور یک نرم‌افزار منبع باز است، بنابراین هر کسی قادر به مشاهده به‌روزرسانی‌ها و پیشنهاد موارد جدید است. یک شرکت یا سازمان به تنهایی مالک آن نیست، بلکه یک جامعه توسعه جهانی کنترل و بررسی آن را برعهده دارد.

ذهنیت متفاوت سرمایه‌گذاران

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی سنتیمنت (Santiment)، فعالیت توسعه شبکه بیت‌کوین علیرغم بهبود جزئی هفته گذشته، از اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) روند نزولی داشته است. فعالیت توسعه‌دهندگان یک شاخص تعیین‌کننده برای سنجش میزان رشد پتانسیل یک شبکه بلاکچین بوده و افت این شاخص می‌تواند نشان دهنده آن باشد که پیشرفت‌های آتی یک شبکه ممکن است به تأخیر بیفتد و بر پذیرش شبکه تأثیر بگذارد.

پس از افزایش در اوایل این هفته، احساسات وزنی بیت کوین در این لحظه به سطوح خنثی بازگشته است که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران به شکلی یکسان و هماهنگ، همسو با نظر بازار حرکت نمی‌کنند.

احساس وزنی حاکم بر بازار بیت کوین
احساس وزنی حاکم بر بازار بیت کوین

به موج دیگری از فعالیت‌های درون زنجیره‌ای نزدیک می‌شویم؟

مشخصاً در ماه می 2023 شاهد رکوردشکنی در حجم ترافیک شبکه بیت‌کوین بوده‌ایم. شایان ذکر است که معاملات روزانه این شبکه بلاکچین به سطوح بی‌سابقه‌ای صعود کرده است. اگرچه طی دو هفته گذشته ترافیک شبکه کاهش یافته، اما در همین سطوح نیز می‌توان نتیجه گرفت که بیت کوین برای افزایش مجدد فعالیت‌های درون زنجیره‌ای آماده می‌شود.

تعداد آدرس‌های فعال روزانه بیت کوین
تعداد آدرس‌های فعال روزانه بیت کوین

طبق اطلاعات پلتفرم سنتیمنت، آدرس‌های فعال روزانه بیت کوین روز 26 می به بالاترین حد خود در 3 هفته گذشته رسید، علاوه بر این، تعداد تراکنش‌های روزانه آن نیز افزایش یافت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array