به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازار بزرگ توکن‌های غیرمثلی (NFT) اُپن‌سی (OpenSea) در حال توسعه یک نسخه به‌‌روزرسانی به نام OpenSea 2.0 است. به گفته دوین فینزر (Devin Finzer)، مدیر عامل این شرکت، این ارتقاء با هدف بهبود تجربه کاربری و متمایز کردن هرچه بهتر دسته‌های مختلف NFTها همزمان با افزایش موارد استفاده از آن‌ها، صورت می‌گیرد. در حال حاضر، OpenSea و سایر پلتفرم‌ها، NFT‌های مختلف را بدون در نظر گرفتن نوع آنها اعم از توکن‌های بازی یا بلیط رویداد، به‌صورت یکنواخت نمایش می‌دهند.

ویژگی‌های اصلی پلتفرم OpenSea 2.0

به عنوان بخشی از این به‌‌روزرسانی، OpenSea گزینه نمایش NFTهای بلیط در یک تقویم و مرتب‌سازی آنها بر اساس تاریخ را در نظر دارد که تجربه مناسب‌تری را برای کاربران فراهم می‌کند.

در پاسخ به محبوبیت روزافزون پلتفرم‌هایی مانند Blur و Tensor که تجربیات معاملاتی حرفه‌ای را ارائه می‌دهند، هدف OpenSea آسان‌تر کردن دسترسی کاربران به پلتفرم معاملات حرفه‌ای آن است. وجود یک رابط کاربری پیشرفته به کاربران این امکان را می‌دهد که به طور یکپارچه بین دو نمای collector  و advanced  جابه‌جا شوند. علاوه بر این، در این نسخه، تشخیص مجموعه‌های NFT جعلی و URLهای مخرب نیز بهبود یافته و نگرانی‌های امنیتی رایج در این صنعت تاحدامکان برطرف می‌شود.

فینزر بدون اظهارنظر در مورد اتمام حق امتیاز مورد نیاز برای سازندگان NFT مشخص نکرد که آیا OpenSea قصد دارد برنامه حق امتیاز اجباری را در آینده معرفی کند یا خیر.

فینزر در ادامه به افزایش استفاده از بلاکچین سولانا برای NFTها و محبوبیت روزافزون اوردینالز (Ordinals) یا همان دارایی‌های NFT مانند بلاکچین بیت کوین اشاره کرد. علیرغم این روندهای نوظهور، او نسبت به اینکه اتریوم همچنان بلاکچین ترجیحی برای ضرب NFTها باقی بماند، ابراز خوش‌بینی کرد؛ به ویژه با توجه به بهبود هزینه و سرعت تراکنش‌ها که توسط زنجیره‌های لایه ۲ آن تسهیل شده است.

OpenSea

در بازار چالش‌برانگیز NFTها چه خبر است؟

بر اساس داده‌های کریپتو اسلم (CryptoSlam)، فروش جهانی توکن‌های غیرمثلی (NFT) که نشان‌دهنده مالکیت منحصربه‌فرد دارایی‌های موجود در بستر بلاکچین است، طی یک سال گذشته شاهد کاهش قابل توجه 63 درصدی و سقوط تا مرز 8.7 میلیارد دلار بوده است. این کاهش علیرغم افزایش قابل توجه حجم معاملات بین ماه‌های اکتبر و نوامبر (918 میلیون دلار) رخ داده است.

توکن‌های غیرمثلی (NFT) که توسط مجموعه‌هایی مانند Bored Ape Yacht Club به محبوبیت رسیدند، در ابتدا به عنوان یک راه سرگرم کننده و در دسترس برای تعامل با ارزهای دیجیتال مورد تجلیل قرار گرفتند. پلتفرم OpenSea نیز شرکتی مستقر در نیویورک است و یک بازار NFT شناخته شده عرضه کرد که پس از یک دور سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری در ژانویه 2022، به ارزش 13 میلیارد دلار رسید.

در ماه آگوست سال گذشته، OpenSea با چالش‌هایی از جمله محکومیت رئیس سابق محصولات خود به دلیل تجارت داخلی و موج عظیم انتقادات به دلیل حذف حق امتیاز اجباری برای سازندگان NFT مواجه شد. این شرکت در پاسخ به وضعیت دشواری که در آن گرفتار شده بود، 50 درصد از کارکنان خود را در ماه نوامبر اخراج کرد. بر اساس داده‌های DappRadar، شرکت‌های جدیدتر مانند Blur، OKX NFT Marketplace و Magic Eden در 30 روز گذشته حجم معاملات بالاتری نسبت به OpenSea داشته‌اند و این از تنزل جایگاه این بازار در میان کاربران خبر می‌دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array