به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، همانطور که در اوایل سال میلادی جاری وعده داده شده بود؛ نرم‌افزار محبوب ویدیوکنفرانس Zoom حالا در سیستم‌های Apple TV نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است.

سیستم Apple TV شامل یک ست‌آپ باکس مخصوص است که هر تلویزیونی را به بستری برای نمایش محتواهای اینترنتی از طریق دستگاه‌های iOS تبدیل می‌کند. البته دستگاه‌های Apple TV فاقد دوربین هستند و برای استفاده از نرم‌افزار Zoom، کاربران ملزم به استفاده از گوشی آیفون خود و یک استند مخصوص نگهداری دوربین برای بهره‌بردن از حالت ویژه “Continuity Camera ” هستند.

قابلیت “Continuity Camera” برای اولین بار در رویداد WWDC سال 2023 اپل رونمایی شده بود. این قابلیت جدید دوربین گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد را به‌ یک وبکم برای لپ‌تاپ‌های مک تبدیل می‌کند.
حالا با استفاده از همین قابلیت جالب، کاربران می‌توانند از دوربین آیپد و آیفون خود برای برقراری تماس تصویری FaceTime و برگزاری جلسات Zoom از طریق تلویزیون هوشمند خود استفاده کنند. برای استفاده از این قابلیت به سیستم‌عامل نسخه iOS 17 نیاز است.

سیستم‌عامل tvOS 17 به روشی مشابه قابلیت تماس تصویری از طریق اپلیکیشن FaceTime را به کاربران Apple TV ارائه داده بود. حالا نرم‌افزار کاربردی Zoom هم به این قافله پیوسته است و کار بسیاری از کارمندان را برای برقراری ارتباط تسهیل کرده است.

Zoom

با Apple TV جلسات Zoom خود را در تلویزیون برگزار کنید!

شایان ذکر است که نرم‌افزار Zoom برای Apple TV به‌صورت جداگانه از اپلیکیشن نسخه iOS این برنامه برای آیفون و آیپد عرضه شده است و “Zoom for Home TV” نام دارد. این اپلیکیشن جدید و مستقل نشان‌دهنده این است که این نسخه از برنامه شامل تمام قابلیت‌ها و کاربردهای اپلیکیشن اصلی نخواهد بود.
طراحی این برنامه برای Apple TV به‌منظور آغاز و یا پیوستن به جلسات آنلاین از طریق سیستم تلویزیونی کاربران می‌باشد.

با این وجود، حتی با وجود برخی محدودیت‌ها، این نرم‌افزار جدید که باید جداگانه دانلود شود نیز دارای جذابیت‌ها و قابلیت‌های خاص خودش می‌باشد. برای مثال، ادغام و یکپارچه‌سازی فضای Zoom با تقویم کاری و شخصی کاربران برای نمایش میانبر جلسات پیش‌رو، یکی از این ویژگی‌ها می‌باشد.

دانلود نرم‌افزار Zoom for Home TV از طریق اپ‌استور مخصوص سیستم Apple TV امکان‌پذیر است و قاعدتاً برای استفاده از این فضا به اکانت کاربری Zoom نیاز است.

انتشار آپدیت جدید سیستم‌عامل tvOS در طی رویداد WWDC، همراه با بهبودهای بسیاری در عملکرد این نسخه و سیستم Apple TV همراه بود. مهم‌ترین آپدیت سیستم‌عامل tvOS 17 همین قابلیت برقراری تماس‌های تصویری است، اما گزینه‌های دیگری مانند یافتن ریموت کنترل گم‌شده، گزینه‌های عملیاتی بهبودیافته و غیره نیز به این سیستم‌عامل افزوده شده‌اند.

به گفته اپل، تنظیمات کنترل جدید (Control Center) ست‌آپ باکس Apple TV، اطلاعات بیشتری از جمله وضعیت فعلی سیستم، زمان فعلی و فعالیت کاربران را نمایش خواهد داد. برای مثال، این سیستم به کاربران امکان کنترل کردن دیگر دستگاه‌های اپل خود مانند تنظیمات ایرپاد، دوربین‌های مداربسته منزل و غیره را خواهد داد.
همچنین به کمک همین سیستم، می‌توان ریموت کنترل گم‌شده دستیار صوتی Siri را نیز جستجو کرد.

منبع: 9to5mac

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array