به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، نیروی کار یک کشور شامل افراد بالای 15 سال است که در ازای دستمزد و پاداش یا سهمی از تولید، کار می‌کنند یا فعالانه به دنبال کار هستند. کارگران بدون حقوق، مراقبان خانواده، دانش‌آموزان و پرسنل نظامی (بسته به کشور) ممکن است از این شمارش مستثنی شوند.

اینفوگرافی زیر 10 کشور بالا و پایین را بر اساس درصد جمعیت زنان (15 سال به بالا) در نیروی کار نشان می‌دهد. به این نرخ مشارکت، نیروی کار زنان نیز گفته می‌شود. (آمارهای این اینفوگرافی از بانک جهانی گرفته شده که از داده‌های تخمینی سازمان بین‌المللی کار در سال 2023 جمع‌آوری شده است.)

10 کشور با بیشترین و کمترین میزان مشارکت زنان در نیروی کار

ماداگاسکار، بوروندی و موزامبیک بالاترین نرخ مشارکت نیروی کار زنان را در جهان دارند (نزدیک به 80 درصد). از سوی دیگر، افغانستان و یمن در حال حاضر با 5 درصد، کمترین درصد مشارکت زنان در سن کار را در نیروی کار خود دارند.

در اینجا رتبه بندی کامل کشورها بر اساس نرخ مشارکت زنان در نیروی کار آمده است:

با نگاهی اجمالی به 20 مورد پایین، آشکار است که کشورهای خاورمیانه، شمال آفریقا و جنوب آسیا نرخ پایین‌تری از مشارکت زنان در نیروی کار را دارا هستند.

نرخ مشارکت زنان ایرانی در بازار کار

همان طور که در جدول زیر مشاهده می‌شود، ایران به لحاظ نرخ مشارکت زنان در نیروی کار، در بین 185 کشور جهان، جایگاه 182 را به خود اختصاص داده است.

نرخ مشارکت زنان ایران در نیروی کار

نیروی کار بیشتر می تواند به رشد اقتصادی و بهره وری کمک کند. از آنجایی که زنان تقریباً نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند، مشارکت آنها می‌تواند عامل اصلی توسعه اقتصادی باشد.

منبع: visualcapitalist

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array