به گزارش ایران دکونومی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، گمرک کشور را مکلف کرد که منابعی که از واردات گوشی‌های تلفن همراه که بالای ۶۰۰ دلار قیمت دارند، به دست می‌آید را جهت حمایت از توسعه زیرساخت‌های صنعت ریز(میکرو) الکترونیک واریز کند.

به موجب بند «ط» تبصره ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۲ حقوق ورودی رویه تجاری واردات گوشی‌های تلفن همراه خارجی بالای ۶۰۰ دلار حداقل ۱۵ درصد تعیین می‌گردد، واردات گوشی در سایر رویه‌ها مانند مسافری و پستی نیز به مأخذ ۲ برابر محاسبه و دریافت خواهد شد.
وزارت امور اقتصادی و دارایی (گمرک جمهوری اسلامی ایران) مکلف شده که با واریز منابع حاصل از اجرای این حکم به ردیف درآمدی ۱۱۰۴۱۰، از توسعه زیرساخت‌های صنعت ریز(میکرو) الکترونیک حمایت شود. این حکم مشمول کالا‌یی که از طریق مناطق آزاد تجاری و صنعتی وارد می‌شوند نیز می‌گردد. کارگروه ویژه اقتصاد رقومی (دیجیتال) دولت مسئول تقسیم کار نهادی وظایف و راهبری تحقق این بند می‌باشد.

بر اساس این دستورالعمل اجرایی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان دبیرخانه کارگروه اقتصاد، شماره حسابی نزد خزانه افتتاح کرده است و با صندوق نوآوری و شکوفایی قرارداد مربوطه را جهت انتقال درآمد‌های گمرکی ۱۵ درصدی از محل واردات گوشی‌های تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار و ۳۰ درصدی از سایر رویه‌های تجاری به امضا می‌رساند.
صندوق نوآوری و شکوفایی حق دخل و تصرف در این مبالغ را ندارد اما برای اجرای این مصوبات ۲ درصد کارمزد دریافت می‌کند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array