به گزارش ایران دکونومی، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد که خانواده‌های تحت پوشش پروژه ملی فیبر نوری به ۶ میلیون خانوار رسیده است.

او درباره نحوه استفاده از سرویس فیبر نوری گفت: برای استعلام اینکه محل زندگی شما تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته است یا خیر، به سایت iranfttx.ir مراجعه و محله خود را جستجو کنید. در صورتی که محله‌ای تحت پوشش فیبر نوری قرار داشته باشد، رنگ سبز نشان داده می‌شود. در صورت مشاهده رنگ خاکستری، یعنی اپراتور مشخص شده و نشان می‌دهد که محله شما چه زمانی توسط این اپراتور تحت پوشش قرار می‌گیرد.

او در ادامه گفت: کاربرانی که به استفاده از این سرویس تمایل دارند، یعنی محل زندگی آنها در سایت به رنگ سبز نشان داده شده، می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند. اپراتوری که در سایت مشخص شده ظرف مدت یک ماه مکلف است این سرویس را برای کاربر راه‌اندازی کند.

زارع پور با اشاره به اینکه در حال حاضر کاربران ملزم به پرداخت هزینه مودم هستند، ادامه داد: برخی از اپراتورها هزینه مودم را به صورت قسطی و به سرویسی که ارائه می‌دهند، اضافه می‌کنند.

او درمورد سرعت تست گرفته شده در شهرهای مختلف گفت: سرعت تست گرفته شده نزدیک به ۹۰۰ تا ۹۵۰ مگابایت بر ثانیه ثبت شده است؛ یعنی حدود ۱۰۰ برابر میانگین سرعتی که کاربران در حوزه اینترنت ثابت تجربه می‌کنند.

وزیر ارتباطات همچنین گفت: امکان واگذاری تلفن روی همین سرویس وجود دارد و می‌توان از خدمات تلفن ثابت در همین بستر نیز استفاده کرد؛ که در صورت تمایل به استفاده از تلفن، نیاز است که کاربر درخواست خود را ثبت کند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array