به گزارش ایران دکونومی، مدیر سامانه یکپارچه اعلام کرد: نتایج اولویت دهی آخرین عرضه خودروهای وارداتی در روز شنبه 6 مرداد ماه اعلام می‌شود.

 ابتدا قرار بود نتایج اولویت‌دهی خودروهای وارداتی روز شنبه‌ (٣٠ تیرماه) اعلام و بر روی سایت سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی، بارگذاری شود.

اما متاسفانه روز شنبه هفته جاری، این نتایج اعلام نشد و سازمان توسعه تجارت از موکول شدن آن به روز گذشته (یکشنبه ٣١ تیرماه) خبر داد؛ اما باز هم خبری نشد. 

درحالیکه امروز (دوشنبه) ثبت‌نام‌کنندگان، اعلام نتایج در روز جاری را طبق وعده مجدد، قطعی می‌دانستند، اما مدیر سامانه یکپارچه خودروها، از این اتفاق (اعلام نتایج تخصیص خودروهای وارداتی) در روز شنبه هفته آینده (ششم مرداد ماه) خبر داد.

ثبت‌نام‌ خودروهای وارداتی از روز (سه‌شنبه ١٩ تیر ماه) آغاز شد و متقاضیان تا پایان روز یکشنبه۲۴ تیرماه، برای ثبت‌نام و انجام ویرایش خودروهای وارداتی فرصت داشتند.

در این دوره ۳۶ مدل خودرو برای متقاضیان ارائه شده است.که متقاضیان امکان انتخاب پنج اولویت مورد نظر خود را از بین سبد محصولات عرضه شده داشتند.

نتایج ثبت نام خودروهای وارداتی آخرین مرحله‌ اجرا شده اخیر (هفدهمین طرح عرضه خودروهای وارداتی)، ششم مرداد ماه، خواهد شد، نتایج تخصیص یا عدم تخصیص بر روی سامانه بارگذاری می‌شود و مشتریان می‌توانند از طریق پروفایل کاربری خود، متوجه این موضوع شوند.

یکی از مواردی که در  این راستا، علاوه بر بلاتکلیفی متقاضیان مطرح است، بحث بلوکه ماندن وجه ۵٠٠ میلیون تومانی در حساب‌های وکالتی است که طی این مدت به نفع بانک‌ها بوده و از این مزیت بهره برده‌اند؛ چراکه مشتریان تا زمان اعلام نتایج، اجازه آزاد کردن این وجوه را ندارند.

پس از اعلام نتایج، مشتریانی که مشمول تخصیص خواهند بود، ظرف پنج روز از زمان دریافت پیامک از سوی شرکت عرضه‌ کننده خودرو، مهلت واریز وجه خودرو را دارند؛ متقاضیانی هم که به آن‌ها در این مرحله تخصیص صورت نمی‌گیرد، برای مراحل بعدی عرضه، بایستی از ابتدا اقدام کنند. 

علت به تعویق افتادن اعلام نتایج خودروهای وارداتی از سازمان توسعه تجارت پیگیری شده است اما هنوز پاسخی در این خصوص دریافت نشده است؛ در صورت حصول اطلاعات بیشتر، اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array