به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه بایننس، که صرافی رمزارز را به نقض قوانین مختلف اوراق بهادار متهم می‌کند، به طور مستقیم بر بازار کریپتو و ترازنامه صرافی تأثیر گذاشته است.

بر اساس داده‌های شرکت تحلیلی کریپتو نانسن (Nansen)، بایننس شاهد جریان‌های خالص منفی 778 میلیون دلاری در بلاکچین اتریوم بود که 871 میلیون دلار جریان ورودی تحت سلطه 1.6 میلیارد دلار از صرافی بود.

از ساعت 9.15 صبح UTC تا زمان نگارش این مقاله، در 24 ساعت پس از اقدام SEC، توکن‌های مبتنی بر اتریوم با جریان خالص منفی 14.8 میلیون دلاری و 50.5 میلیون دلاری دارایی‌های خارج شده از صرافی مواجه شدند.

دارایی‌های ذخیره بایننس در اولین ساعت پس از انتشار اخبار مربوط به SEC، تقریباً 1.4 میلیارد دلار خروجی خالص داشت که 2.6 درصد از کل دارایی‌های ذخیره آن 52.9 میلیارد دلار بود.

خروج وجه از بایننس در تمامی پروتکل‌ها در 24 ساعت گذشته به 999 میلیون دلار رسیده است. از سوی دیگر، کاهش اعتماد به بایننس به OKX کمک کرد تا به مقصد بعدی برای معامله‌گران تبدیل شود، زیرا صرافی ورودی قابل توجه بیش از 190 میلیون دلار را ثبت کرده است.

در مقایسه با شکایت کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) در مارس 2023 (اسفند 1401)، جریان خالص خروجی اخیر قابل توجه است، اما کمتر از دوره دسامبر 2022 (آذر 1401) است. علاوه بر این، این جریان خالص هنوز کمتر از ذخیره صرافی است. صرافی کریپتو همچنان دارای تعادل پایدار استیبل کوین بیش از 8 میلیارد دلار است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array