به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس پنلی در ان‌اف‌تی نیویورک 2023 (NFT.NYC 2023)، مدل کسب و کار بازی برای کسب درآمد (P2E) ممکن است تمام نشده باشد، اما ناشران و توسعه دهندگان بازی در حال جستجوی جایگزین‌هایی برای آن هستند.

به گفته مدیر عامل پلتفرم بازی چیس فریو (Chase Freo)، او‌پی گیمز (OP Games)، شرکت‌هایی که خود را با نام P2E معرفی می‌کنند، استراتژی خود را در بحبوحه رکود قیمت ارزهای دیجیتال تغییر می‌دهند. او با اشاره به تغییر اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) در برخی از عناوین پرچمدار خود، خاطرنشان کرد: “این مدلی است که به هیچ وجه پایدار نیست.”

مینورو یانای (Minoru Yanai) از مینتو (Minto)، یک شرکت ژاپنی طراحی مانگا و انیمیشن، گفت که شرکت‌های بازی اکنون به بازی و سرگرمی نگاه می‌کنند و گاهی اوقات کسب درآمد یا مبادله می‌کنند و افزود که بازیکنان همچنان می‌توانند توکن‌ها و جوایز کسب کنند، اما ناشران و توسعه‌دهندگان تمرکز بیشتری در مورد پایدار و انعطاف‌پذیر بودن دارند.

بازی

همچنین در این پنل، پاول فلاناگان (Paul Flanagan)، رئیس توسعه تجارت در توسعه‌دهنده بازی‌های موبایل استونیایی سی‌ام گیمز (CM Games)، ادعا کرد که مشکل اصلی مدل‌های P2E این است که مجموع صفر (zero-sum) است. همانطور که همه ما می‌دانیم، بیشتر آنها پانزی (Ponzi) هستند. بنابراین اگر از حمایت مالی برندینگ به عنوان منبع پول استفاده می‌کنید، ممکن است کارساز باشد، اما ما هنوز باید شاهد تحقق آن باشیم.

شرکت‌کنندگان در پنل خاطرنشان کردند که جایگزین‌های شکوفا در صنعت شامل بازارها و مشارکت‌هایی است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا توکن‌ها را به جای بازی کردن و حذف آنها به اکوسیستم بازی بازگردانند. شرکت‌های بیشتری در حال حاضر تلاش می‌کنند مطمئن شوند که بازی دارای یک حلقه اصلی واقعاً خوب است که این بازیکنان را قادر می‌سازد هر آنچه را که به دست می‌آورند را به بازی برگردانند. این مورد بسیار چالش برانگیز است.

سخنرانان حاضر در پنل همچنین تاکید کردند که صنعت بازی وب 3 پس از سال‌ها توسعه محصولات ملموس‌تری را در بازار مشاهده می‌کند. در شرق آسیا، یک محیط نظارتی بهتر به شرکت‌های بازی وب 3 اجازه می‌دهد تا سرمایه بیشتری جمع‌آوری کنند و به دنبال مدل‌ها و راه‌حل‌های تجاری جایگزین برای بهبود تجربه بازیکنان باشند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array