به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به نظر می‌رسد طلا برای بالا رفتن از سطح مهم روانی 2000 دلار به کاتالیزورهای بیشتری نیاز دارد. گرچه فلز گرانبها تغییر چندانی در روز جمعه (26 آبان) نداشت اما در آستانه بیشترین افزایش قیمت هفتگی خود طی یک ماه گذشته قرار دارد. 

تحلیل و بررسی قیمت طلا

تحلیل و بررسی قیمت طلا 27 آبان 1402

در حالی که معامله گران منتظر کاتالیزور صعودی برای بازارهای طلا هستند، عقب‌نشینی دلار آمریکا نتوانست از بازار فلزات گرانبها حمایت کند.

اگر طلا به زیر 1975 دلار بازگردد، به سمت نزدیک‌ترین سطح حمایتی که در محدوده 1940 تا 1950 دلار قرار دارد، حرکت خواهد کرد.

در حال حاضر تحلیلگران بر این عقیده‌اند که اصلاح طلا کامل شده (قیمت‌ها به 1935.60 دلار رسیدند) و فلز زرد باید در روزها/هفته‌های آینده از بالاترین سطح اکتبر 2023 خارج شود. بسته شدن پایدار بالای 2020 دلار، راه را برای آزمایش مجدد و شکست احتمالی سطح 2090 دلار دسامبر باز می‌کند.

سرمایه‌گذاران بیش از پیش احتمال می‌دهند فدرال رزرو روند افزایش نرخ بهره را متوقف خواهد کرد، این موضوع در نهایت از قیمت طلا حمایت می‌کند. عملکرد طلا بستگی به آمارهای اقتصادی آتی و واکنش بازار به این آمارها دارد.

شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در ماه اکتبر 2023 تغییری نداشته و تعداد آمریکایی‌هایی که تقاضای مزایای بیکاری ثبت کرده‌اند بیش از حد انتظار در هفته گذشته افزایش یافته است. بنابراین بازارها احتمال می‌دهند نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه می سال آینده میلادی پایین بیاید.

تحلیل و بررسی قیمت نقره

تحلیل و بررسی قیمت نقره 27 آبان 1402

نقره پس از تلاش ناموفق برای ثابت ماندن بالای سطح 24.00 دلار کاهش یافت. نقره مانند طلا، برای به دست آوردن شتاب صعودی به کاتالیزورهای اضافی نیاز دارد.

از نقطه نظر تکنیکال، اصلاح فعلی طبیعی به نظر می‌رسد، زیرا نقره در این هفته رالی قابل توجهی داشته است.

تحلیل و بررسی قیمت پلاتین

تحلیل قیمت پلاتین 27 آبان

پلاتین در آستانه آخر هفته نوسان چندانی ندارد، چرا که نتوانست شتاب صعودی کافی ایجاد کند و به این ترتیب به زیر سطح 900 دلار بازگشت.

نزدیکترین سطح حمایت برای پلاتین در محدوده 880 تا 890 دلار قرار دارد. حرکت به زیر 880 دلار، پلاتین را به سمت حمایت بعدی 850 تا 860 دلار سوق خواهد داد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  Fxempire ، Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array