به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت بزرگ مدیریت دارایی گری اسکیل (Grayscale) برای ثبت یک نسخه جدید از صندوق قابل معامله در بورس (ETF) خود یعنی صندوق Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) در ابعاد کوچک‌تر با نام «مینی ETF» و با نماد «BTC» اقدام کرده است.

این شرکت فرم S-1 مربوطه را روز 11 مارس (21 اسفند) به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارسال کرد. در صورت تایید، صندوق جدید Grayscale Bitcoin Mini Trust در بورس اوراق بهادار نیویورک فهرست می‌شود و عملکردی مستقل از صندوق GBTC اصلی گری اسکیل خواهد داشت.

مینی ETF بیت کوین گری اسکیل

قرار است سهام تراست جدید بیت کوین (BTC) میان سهامداران فعلی GBTC توزیع شود، زیرا GBTC با مقدار نامعلومی بیت کوین به این تراست جدید کمک خواهد کرد.

جیمز سیفارت، تحلیلگر ETF بلومبرگ، روز 12 مارس در پستی در ایکس مدعی شد هدف از راه‌اندازی این صندوق تراست جدید، فراهم کردن بستری برای تعامل معاف از مالیات با بیت کوین برای سرمایه گذاران GBTC است:

«هنوز هیچ کارمزدی مد نظر قرار نگرفته است و مشخص نیست چه درصدی از GBTC منتقل می‌شود، اما مطمئناً این رویداد پیشنهادی معاف از مالیات برای قسمتی از سهام این صندوق خواهد بود تا سرمایه‌گذاران بتوانند به محصولی ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه دست پیدا کنند.»

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array