به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تتر در 12 ژوئن (22 خرداد) یک بخش تازه به ارزش 1 میلیارد دلار از استیبل کوین تتر خود را بر روی بلاکچین اتریوم مینت کرد. آخرین مینت میلیارد دلاری برای صادرکننده استیبل کوین تقریباً دو ماه پس از آخرین مینت آن در 21 آوریل (1 اردیبهشت) ارائه می‌شود.


پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیر ارشد فناوری تتر در توییتر توضیح داد که آخرین مینت USDT بخشی از چیزی است که شرکت آن را «پر کردن موجودی» در شبکه اتریوم می‌نامد. با این حال، آخرین انتشار، بر ارزش کلی بازار USDT تأثیری نخواهد گذاشت، زیرا آخرین استخراج مجاز اما صادر نشده است. به گفته آردوینو، آخرین مبلغ مینت شده به عنوان موجودی برای دوره بعدی درخواست‌های صدور و سوآپ‌های زنجیره‌ای استفاده خواهد شد.

یک میلیارد USDT موجودی در شبکه اتریوم تکمیل می‌شود. توجه داشته باشید که این یک تراکنش مجاز است، اما صادر نشده است، به این معنی که این مبلغ به عنوان موجودی برای درخواست‌های صدور دوره بعدی و سوآپ‌های زنجیره‌ای استفاده می‌شود.
— پائولو آردوینو (@paoloardoino) 12 ژوئن 2023

سوآپ زنجیره‌ای فرآیندی است که معامله‌گران برای انتقال دارایی‌های دیجیتال از یک بلاکچین به بلاکچین دیگر استفاده می‌کنند. این رویه به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا به سایر بلاکچین‌های پشتیبانی کننده برای ارز دیجیتالی که دارند دسترسی داشته باشند و به آنها اجازه می‌دهد از دارایی‌های دیجیتال خود در چندین بلاکچین استفاده کنند.

آردوینو توضیح داد که تتر به طور دوره‌ای با پلتفرم‌های رمزارزی مختلف کار می‌کند تا به آنها کمک کند تا نقدینگی USDT را در میان بلاکچین‌های مختلف متعادل کنند. به عنوان مثال، اگر یک صرافی ارز دیجیتال نقدینگی USDT مازاد بر روی بلاکچین اتریوم و کسری در بلاکچین ترون داشته باشد، جایی که باید برداشت‌ها را پردازش کند، صرافی USDT مبتنی بر اتریوم خود را به بلاکچین ترون مبادله خواهد کرد.


تتر در سال 2023 بیش از 16 میلیارد دلار USDT جدید تولید کرده است که ارزش بازار فعلی آن بیش از 83 میلیارد دلار است. تسلط USDT بر بازار در سال 2023 به بالاترین حد خود رسید، زیرا سایر صادرکنندگان استیبل کوین به دلیل بحران‌های نظارتی و بانکی در ایالات متحده با مشکل مواجه شدند.

USDC صادر شده توسط سیرکل (Circle)، دومین استیبل کوین بزرگ از نظر ارزش بازار، در آستانه تصاحب USDT به عنوان بزرگترین استیبل کوین در سال 2022 (1401) بود. با این حال، طولانی شدن زمستان کریپتو و ورشکستگی‌های بانکی در ایالات متحده به طور قابل توجهی بر اعتماد بازار USDC در سال 2023 تأثیر گذاشت. جرمی آلر (Jeremy Allaire)، مدیر عامل سیرکل، سرکوب کریپتو توسط رگولاتورهای ایالات متحده را عامل کاهش ارزش بازار استیبل کوین دانست.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array