به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تعداد آدرس‌های کیف پولی که بیش از ۱ میلیون دلار بیت کوین (BTC) در خود دارند، امسال بیش از سه برابر شده است. داده‌های BitInfoCharts  نشان می‌دهد که طی ۱۱ ماه گذشته تعداد آدرس‌های دارای بیش از ۱ میلیون دلار بیت‌کوین از ۲۳۷۹۵ ثبت شده روز اول ژانویه به ۸۱۹۲۵ مورد فعلی افزایش یافته است که نشان‌دهنده رشدی ۲۳۷ درصدی است.

کیف پول‌های «میلیونر» بیت کوین
در حال حاضر 81925 آدرس کیف پول بیش از 1 میلیون دلار بیت کوین در خود نگهداری می‌کنند. منبع: BitInfoCharts237 درصد رشد داشته است. منبع: Glassnode

البته کیف پول‌های میلیونر بیت کوین تک به تک متعلق به سرمایه‌گذاران فردی نیستند، بلکه بسیاری از آنها به صرافی‌های ارزهای دیجیتال و موسسات مالی تعلق دارند.

تعداد کیف پول‌های «میلیونر» بیت کوین
تعداد کیف پول‌های «میلیونر» بیت کوین از ابتدای سال بیش از 237 درصد رشد داشته است. منبع: Glassnode

داده‌های مقایسه‌ای پلتفرم تحیلی گلس‌نود (Glassnode ) حاکی از آن است که تعداد آدرس‌هایی که بیش از ۱ میلیون دلار بیت‌کوین دارند در نوامبر ۲۰۲۱ به اوج خود رسیده و رکورد ۱۱۲۵۷۳ آدرس را روز ۹ نوامبر ۲۰۲۱ (18 آبان 1400)، درست یک روز قبل از رسیدن بیت‌کوین به رکورد تاریخی خود بالای 69000 دلار ثبت کرده است.

در همین حال، تعداد  آدرس‌های هول‌کوینر یعنی کیف‌پول‌هایی که حداقل ۱ واحد بیت کوین کامل موجودی دارند، از ابتدای سال کمی افزایش یافته است. در حال حاضر، تعداد 1,018,015 مورد از این آدرس‌ها وجود دارد که نسبت به 978,197 آدرس اول ژانویه، 4 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

تعداد هول‌کوینرهای  بیت کوین
تعداد هول‌کوینرهای بیت کوین نسبت به اول ژانویه امسال 4 درصد افزایش یافته است. منبع: Glassnode

جالب است بدانید که بزرگترین افزایش در تعداد هول‌کوینرها از سال 2018 تاکنون، بین آوریل و دسامبر سال گذشته رخ داد که نشان‌دهنده یک روند انباشت قوی با وجود کاهش گسترده قیمت ناشی از سقوط صنعت کریپتو بود.

آیا رالی تازه بیت کوین در راه است؟

بیت کوین در حال حاضر با قیمتی نزدیک به 36800 دلار در حال معامله شدن است و نسبت به ماه گذشته 38 درصد افزایش یافته است. این افزایش قیمت بیت کوین به شور و اشتیاق بازار برای تایید چند صندوق قابل معامله در بورس (ETF) نسبت داده می‌شود.

تحلیلگران ETF  در بلومبرگ ادعا می‌کنند که 90 درصد احتمال دارد که ETF بیت کوین تا 10 ژانویه (20 دی) تایید شود و بسیاری انتظار دارند که به دنبال این تایید، افزایش قیمت قابل توجهی را در بازار شاهد باشیم. ولی علیرغم احساسات صعودی بازار، همه تحلیلگران هنوز متقاعد نشده‌اند که تایید راه‌اندازی یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) برای معاملات اسپات بیت کوین بتواند آغازگر بازار گاوی بعدی و یک رالی پایدار باشد.

در همین خصوص، تینا تنگ (Tina Teng)، تحلیلگر CMC Markets ادعا می‌کند که در حالی که دریافت این مجوز می‌تواند برای کل صنعت کریپتو اتفاقی مثبت تلقی شود، هم بیت کوین و هم چشم‌انداز کلان در بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال، فاقد اصول فاندامنتال کافی و لازم برای توجیه یک تغییر روند کلی هستند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array