ایران دکونومی: آیا احساس می کنید بیش از حد کار می‌کنید؟ کنجکاو هستید که افراد چقدر در کشورهای دیگر کار می‌کنند؟

در این مطلب، ما کشورهای OECD را بر اساس میانگین ساعات کار در سال تا سال 2023 رتبه‌بندی کرده‌ایم. این بررسی شکاف بزرگی را بین طولانی‌ترین و کوتاه‌ترین کشورها، به میزان 864 ساعت (36 روز) نشان می‌دهد.

توجه داشته باشید که آمارهای ارائه شده بر اساس میانگین تعداد افراد شاغل در هر کشور است؛ به این معنی که شامل کارگران تمام وقت و پاره وقت می‌شود.

آمار از OECD (سازمان همکاری و توسعه اقتصادی)؛ یک سازمان بین المللی که سیاست‌هایی را برای بهبود رفاه اقتصادی و اجتماعی ترویج می‌کند، تهیه شده است. این کشور دارای 38 کشور عضو است، اگرچه در این بررسی، داده‌های مربوط به همه آنها در دسترس نبود.

ساعت کاری

در صدر این رتبه بندی سه کشور از قاره آمریکا قرار دارند: مکزیک، کاستاریکا و شیلی. این موضوع می تواند به دلایل مختلفی باشد، از جمله:

ساختار اقتصادی: کارهایی مانند کشاورزی نقش زیادی در اقتصاد آنها ایفا می‌کنند.
سیاست‌های اجتماعی: این کشورها ممکن است شبکه‌های ایمنی اجتماعی کمتری داشته باشند، به این معنی که کارگران برای جبران کمبود حمایت دولتی بیشتر کار می‌کنند.
دستمزد کمتر: متوسط ​​دستمزد کمتر در این کشورها می‌تواند باعث شود افراد برای بهبود استانداردهای زندگی ساعات بیشتری کار کنند.

در انتهای این رتبه‌بندی تعداد زیادی از کشورهای اروپایی به ویژه کشورهای دارای اقتصاد پیشرفته قرار دارند. لازم به ذکر است که در اتحادیه اروپا (EU) همه کارکنان حق دارند حداقل چهار هفته تعطیلات با حقوق در سال داشته باشند.

این قانون یک تضاد آشکار با آمریکا دارد؛ تنها اقتصاد پیشرفته در جهان که تعطیلات با حقوق کارگران را تضمین نمی‌کند.

یکی از موارد قابل توجه در این آمارها یونان است که با میانگین ساعت کاری 1897 سالانه، در رتبه چهارم قرار دارد. این کشور در تلاش است تا رشد اقتصادی خود را افزایش دهد و بیش از 500 هزار نفر از ساکنان آن، در زمان بحران بدهی آن در سال 2009 کشور را ترک کرده‌اند.

اینفوگرافی میانگین ساعت کاری کشورها در مقیاس سالانه

منبع: visualcapitalist

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array