به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، دلایل زیادی برای تفاوت میزان حقوق و درآمد در کشورها وجود دارد؛ توسعه اقتصادی، هزینه زندگی، قوانین کار و عوامل مختلف دیگر در میزان دستمزد افراد در کشورهای مختلف دخیل هستند. به دلیل این متغیرها، سنجش سطح عمومی درآمد در سراسر جهان می‌تواند دشوار باشد.

با در نظر گرفتن این موضوع، میانگین حقوق سالانه 30 کشور OECD را که بر اساس برابری قدرت خرید (PPP) تنظیم شده است، ارائه کرده‌ایم. این بدان معنی است که مقادیر ذکر شده تفاوت هزینه زندگی و تورم بین کشورها را در نظر گرفته است.

این آمارها از OECD (سازمان همکاری و توسعه اقتصادی)، یک سازمان بین‌المللی که سیاست‌هایی را برای بهبود رفاه اقتصادی و اجتماعی ترویج می‌کند، تهیه شده است. این سازمان دارای 38 کشور عضو است؛ اگرچه در این تحقیق، داده‌های مربوط به همه کشورهای عضو در دسترس نبود.

میانگین دستمزد 30 کشور جهان

از این مجموعه داده می‌توان دریافت که لوکزامبورگ، ایالات متحده و سوئیس بالاترین میانگین حقوق سالانه را ارائه می‌دهند. (آمارها مربوط به سال 2022 است)

هر سه این کشورها دارای اقتصادهای بسیار توسعه یافته با بخش های خدماتی تثبیت شده هستند که معمولاً منجر به مشاغل پردرآمدتر می‌شود. هزینه زندگی در این کشورها نیز نسبتاً بالا است که دستمزدهای بالاتری را برای حفظ کیفیت استاندارد زندگی ضروری می‌سازد.

در انتهای این رتبه بندی، مکزیک و یونان با کمترین میانگین حقوق قرار دارند. در مورد مکزیک، اقتصاد این کشور دارای بخش بزرگی از مشاغل با دستمزد کم، به ویژه در کشاورزی و تولید است.

از سوی دیگر یونان از زمان بحران مالی جهانی در سال 2008 همواره با بیکاری بالا دست و پنجه نرم کرده است. این امر به دلیل وجود نیروی کار مازاد بر دستمزدها است که فشار نزولی وارد می‌کند.

اینفوگرافی میزان دستمزد در 30 کشور جهان

متوسط دستمزد در کشورهای جهان

منبع: visualcapitalist

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array