به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، مشاهدات جدید نشان‌دهنده این هستند که کمپانی گوگل خیلی بی‌سروصدا هوش مصنوعی Gemini خود را به مرورگر محبوب گوگل کروم آورده است.

کمپانی گوگل دائماً در حال بهبود عملکرد و ارتقای امکانات گوگل کروم است. کروم که رسماً محبوب‌ترین و مورداستفاده‌ترین مروگر کاربران محسوب می‌شود، در اقدامی جدید و به‌صورت آزمایشی به هوش مصنوعی مجهز شده است!
گوگل سال گذشته (2023) و در رویداد Google I/O برای اولین بار از نخستین چت‌بات هوش مصنوعی خود به‌نام Bard رونمایی کرده و در طی این مدت به گسترش خدمات آن به دیگر محصولات و سرویس‌های خود مشغول بوده است.

چت‌بات Bard به‌تازگی کاملاً نونوار شده و قرار شد از این پس تمام خدمات هوش مصنوعی گوگل تحت‌عنوان نام “Gemini” به کاربران عرضه شوند. حالا به‌نظر می‌رسد این غول تکنولوژی آماده برداشتن قدم بعدی است و قصد دارد دسترسی به این هوش مصنوعی را در قالب یک میانبر اختصاصی به‌نام Chat with Gemini به مرورگر گوگل کروم اضافه کند.

افزوده شدن چنین قابلیتی کاملاً نحوه تعامل و دسترسی کاربران به هوش مصنوعی Gemini را دگرگون خواهد کرد. از این پس دیگر نیازی باز کردن یک تب جدید و به مراجعه به وبسایت رسمی Gemini برای پرسیدن سؤالات نخواهد بود و کاربران می‌توانند به سادگی و از طریق این میانبر مستقیماً درخواست‌های خود را مطرح کنند.
میانبر جدید Chat with Gemini فعلاً در کانال Canary در حال طی کردن مراحل آزمایشی می‌باشد اما کاربران می‌توانند آن را فعال‌سازی کرده و استفاده کنند.

Gemini، مدل هوش مصنوعی نسل آینده کمپانی گوگل از زمان رونمایی و عرضه خود عملکرد نسبتاً قابل‌قبولی داشته است. حتی با درنظر گرفتن اینکه دستیار هوش مصنوعی کمپانی مایکروسافت، Copilot در این چند ماه گذشته عمده توجه کاربران را به خود اختصاص داده بود.
البته که نه Copilot و نه Gemini هنوز کاملاً مصون از خطا و اشتباه نیستند و اخیراً یکی از کاربران متوجه شده بود که هوش مصنوعی گوگل فرق بین واحدهای اندازه‌گیری وزن پوند و کیلوگرم را نمی‌داند!

درحالی‌که مایکروسافت تصمیم گرفته دستیار هوشمند Copilot خود را به سایدبار مرورگر Edge اضافه کند؛ گوگل قصد دارد Gemini را به‌نحوی در زیرساخت‌های گوگل کروم جایگذاری کند که کاربران بتوانند به‌سادگی و در عرض یک چشم به‌هم‌زدن به این میانبر ویژه دسترسی داشته باشند.
مرورگر گوگل کروم همین حالا هم میانبرهایی مانند تب‌ها، بوک‌مارک‌ها و تاریخچه جستجو را در اختیار کاربرانش قرار داده و در زمان آنها صرفه‌جویی بسیاری کرده است. اما اضافه شدن میانبر اختصاصی Chat with Gemini ممکن است به کلی بازی را عوض کرده و تجربه کاربری جدیدی را برای کاربران به ارمغان بیاورد!

Gemini

نحوه فعال‌سازی میانبر هوش مصنوعی Gemini در گوگل کروم

برای فعال‌سازی این قابلیت، کاربران باید پس از باز کردن مرورگر گوگل کروم خود به آدرس chrome://flags مراجعه کرده و سپس به بخش Expansion pack for the Site Search starter pack بروند. سپس پس از فعال‌سازی این گزینه، گوگل کروم باید یک بار ری‌استارت شده و از نو باز شود.
بعد از انجام این مراحل، کاربران باید به آدرس chrome://settings/searchEngines مراجعه کرده و در بخش Site Search، میانبر اختصاصی Chat with Gemini را یافته و فعال کنند.

Gemini

در نهایت، با باز کردن یک تب جدید و تایپ کردن علامت @، میانبر هوش مصنوعی Gemini در کنار دیگر میانبرهای کاربردی گوگل کروم به کاربر نمایش داده خواهد شد.
با انتخاب کردن این میانبر، تایپ کردن درخواست و یا سؤال مدنظر کاربران و سپس فشردن دکمه اینتر، کاربران مستقیماً به وبسایت رسمی هوش مصنوعی Gemini و پاسخ سؤال خود ارجاع داده خواهند شد.

منبع: WindowsReport

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array