به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بعد از تصمیم به غیرفعال‌سازی دستیار صوتی Cortana توسط مایکروسافت، حالا این کمپانی قصد توسعه امکانات چت‌بات Bing را دارد. مایکروسافت درحال کار کردن بر روی مهارت گوش دادن و توانایی پاسخ دادن به کاربران در نسخه دسکتاپ چت‌بات Bing می‌باشد.

این کمپانی قابلیت صوتی چت‌بات Bing را به مرورگر Edge در دسکتاپ خواهد افزود. با این آپدیت جدید، کاربران قادرند که با مکالمه صوتی از این چت‌بات سؤالاتی بپرسند و Bing نیز با صدای مخصوص خود به کاربران پاسخ خواهد داد.

درست مانند گزینه موجود در نسخه موبایل مرورگر Edge، با کلیک بر روی آیکون “میکروفون” در بخش مربوط به این چت‌بات، کاربران می‌توانند با صدای بلند سؤال خود را مطرح کنند. این کاربرد شباهت زیادی به طرز کار دستیارهای صوتی دارد.
به گفته کمپانی مایکروسافت، امکان مکالمه صوتی نسخه ویندوز این چت‌بات درحال حاضر از زبان‌های انگلیسی، ژاپنی، فرانسوی، آلمانی و ماندارین (چینی) پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت به کاربران اطمینان‌خاطر داده که دیگر زبان‌ها نیز “درحال توسعه هستند و به‌زودی عرضه خواهند شد”.

Bing

توقف Cortana، پیش‌روی Bing

اقدام کمپانی مایکروسافت برای گسترش خدمات و امکانات چت‌بات Bing، همزمان با اتمام فعالیت دستیار صوتی Cortana در ویندوز در سال جاری است.
از امکانات دستیار صوتی Cortana از طریق دستورات صوتی می‌توان به تنظیم تایمر و آلارم، ایجاد یادآور، باز کردن و دسترسی به اپلیکیشن‌های مختلف و غیره اشاره کرد.

مایکروسافت امیدوار است که با عرضه این آپدیت جدید در نسخه دسکتاپ چت‌بات Bing و همچنین بهره‌گیری از دستیار هوش مصنوعی Copilot در ویندوز 11، امکانات پیشرفته‌تری را به کاربران ارائه دهد.

هنگام عرضه رسمی دستیار هوش مصنوعی Copilot در ویندوز 11، این دستیار مستقیماً در قسمت Taskbar قرار خواهد گرفت و کاربران می‌توانند سؤالات کلی خود را از آن پرسیده یا محتوای مدنظر خود را خلاصه‌نویسی کرده، تنظیمات کامپیوتر شخصی خود را شخصی‌سازی کرده و از این دستیار برای تسهیل وظایف روزانه استفاده کنند.

یکی دیگر از کاربردهای دستیار Copilot، ساختن و توسعه وبسایت‌های تخصصی به کمک هوش مصنوعی برای کاربران بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی و مهارت‌های کدنویسی است.

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: The Verge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array