به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بنا بر گزارش‌ها، دو کوان (Do Kwon)، یکی از بنیانگذاران شبکه فروپاشیده ترافرم لبز (Terraform Labs)، برای رویارویی با اتهامات جنایی خود، به جای کره جنوبی به ایالات متحده مسترد خواهد شد.

بر اساس گزارش 7 دسامبر (16 آذر) وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه، آندره میلوویچ (Andrej Milović) وزیر دادگستری مونته نگرو قصد دارد به درخواست مقامات آمریکایی برای استرداد دو کوان به این کشور پاسخ مثبت دهد. دو کوان در ماه مارس امسال (اسفند 1401) در مونته نگرو دستگیر و به دلیل استفاده از مدارک مسافرتی جعلی به چهار ماه زندان محکوم شد. وی در دادگاه‌های ایالات متحده و کره جنوبی به دلیل نقش داشتن در فروپاشی ترافرم لبز متهم شده است.

میلوویچ گفته است که این اطلاعیه “به موقع” علنی خواهد شد. در صورت استرداد دو کوان به ایالات متحده، وی با هشت اتهام از جمله کلاهبرداری کالاها، کلاهبرداری از طریق اوراق بهادار، کلاهبرداری سیمی و توطئه برای کلاهبرداری و دستکاری در بازار در طول دوران حضورش در ترافرم لبز مواجه خواهد شد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) نیز به طور جداگانه، در ماه فوریه دو کوان را به “فریب سرمایه‌گذاران در طرح‌های جعلی رمزارزی” متهم کرد.

آخرین فعالیت دو کوان در X
آخرین فعالیت دو کوان در X قبل از دستگیری او در مونته نگرو

این درحالی است که وکلای دو کوان، به حکم صادر شده توسط دادگاه عالی پودگوریتسا اعتراض کرده بودند و وزارت دادگستری این کشور اعلام کرده بود که این درخواست تجدیدنظر و حکم اولیه استرداد بار دیگر مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تصمیم نهایی تا روز ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) اعلام می‌شود. آن گونه که به نظر می‌رسد دو کوان ترجیح می‌دهد به جای ایالات متحده، روند دادرسی را در کره جنوبی سپری کند.

فروپاشی ترافرم لبز در می 2022 یکی از رویدادهای مهمی بود که به‌واقع، آغازکننده دوران رکود شدید بازار ارزهای دیجیتال تلقی می‌شود. در پی این رویداد، استیبل کوین ترا یو اس دی (UST) پیوند خود با دلار آمریکا را از دست داد و به دنبال آن، چندین شرکت بزرگ رمزارزی از جمله وویجر دیجیتال (Voyager Digital)، بلاک‌فای (BlockFi)، سلسیوس نتورک (Celsius Network) و صرافی بزرگ اف تی ایکس (FTX) اعلام ورشکستگی کردند.

قبل از دستگیری دو کوان در مونته نگرو، محل اختفای وی تا حد زیادی نامشخص بود و بسیاری حدس می‌زدند که بنیانگذار ترافرم لبز در سنگاپور مخفی شده است. اگرچه ظاهراً او ابتدا با مقامات ایالات متحده روبه‌رو خواهد شد، اما برخی از کارشناسان حقوقی احتمال متهم شدن وی در کره جنوبی را نیز رد نکرده‌اند. این درحالی است که او بارها اتهام ارتکاب هرگونه کلاهبرداری را رد کرده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array