به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، برای اولین بار طی سه ماه گذشته، 13 شرکت برتر ماینینگ ارزهای دیجیتال، بیت کوین (BTC) بیشتری نسبت به میزان تولید خود فروخته‌اند. بر اساس داده‌های پلتفرم تحقیقات ماینینگ بیت کوین TheMinerMag، نسبت فروش به تولید ماینرهایی مانند ماراتون دیجیتال (Marathon Digital)، کُر سانتیفیک (Core Scientific)، آرگو بلاکچین (Argo Blockchain)، بیت فارمز (Bitfarms)، بیت دیجیتال (Bit Digital)، هات اِیت (Hut 8)، آیریس انرژی (Iris Energy) و ترا ولف (Terawulf) در ماه اکتبر 105 درصد بوده است، به این معنی که این شرکت‌ها کل دارایی ماین شده را به علاوه دارایی‌های خود فروخته‌اند.

پراکندگی افزایش فروش بیت کوین میان ماینرها

در ماه اکتبر، صعود 28 درصدی، قیمت بیت کوین را به حدود 35000 دلار رساند که بالاترین سطح در 18 ماه گذشته بود. میزان فروش بیت کوین توسط 13 شرکت برتر ماینینگ به سود ماهانه 30 درصدی منجر شده است و این شرکت‌ها در این مدت بالغ بر 5492 واحد بیت کوین را به ارزش تقریبی 164 میلیون دلار فروخته‌اند.

نسبت فروش به تولید ماه اکتبر بالاتر از ماه‌های جولای، آگوست و سپتامبر بود که به ترتیب عدد 64، 77 و 77 درصد را نشان داده‌اند. شایان ذکر است که برخی از شرکت‌های ماینینگ به‌طور مداوم تمام بیت‌کوین استخراج‌شده خود را هر ماه به فروش رسانده‌اند، اما شرکت‌هایی مانند ماراتون دیجیتال، هات ایت، سایفر (Cipher)، کلین اسپارک (CleanSpark) و بیت دیجیتال (Bit Digital) از استراتژی مالی ترکیبی استفاده می‌کنند و در ماه اکتبر بیشتر از ماه‌های قبل دارایی خود را فروخته‌اند. در میان شرکت‌های بزرگ ماینینگ، بیت دیجیتال و هات ایت به ترتیب با فروش 422 و 365 واحد بیت کوین بالاترین نسبت را به خود اختصاص دادند. این ارقام بیش از 300٪ از تولیدات ماهانه آنها را تشکیل می‌دهد.

فروش ماینرها

آماده شدن برای هاوینگ بعدی بیت کوین

ماینرهای بیت‌کوین می‌توانند بخش بیشتری از دارایی‌های استخراج‌شده خود را به دلایل متعددی از جمله پر کردن ذخایر نقدی خود یا دریافت سود ناشی از افزایش قیمت‌ها، بفروشند. یکی دیگر از دلایل اصلی این جریان این است که این شرکت‌ها قصد دارند با ذخیره نقدینگی بیشتر، برای هاوینگ بعدی بیت کوین و نصف شدن پاداش بلوک آماده شوند.

هاوینگ بیت کوین تقریباً هر چهار سال یا بعد از هر 210000 بلاک اتفاق می‌افتد و تا زمانی که تمام 21 میلیون بیت کوین استخراج شود به همین روال ادامه خواهد داشت. این مکانیسم با کاهش تعداد کوین‌های استخراج شده در یک روز، ورود بیت کوین‌های جدید به گردش بازار را کنترل می‌کند. آخرین رویداد هاوینگ در ماه می 2020 رخ داد و پاداش بلوک شبکه را از 12.5 بیت کوین به 6.25 بیت کوین کاهش داد. رویداد بعدی که برای آوریل 2024 برنامه‌ریزی شده است، کاهش پاداش بلوک به 3.125 بیت کوین را در پی دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cryptopotato

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array