به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ممکن است نوساناتی که در اوردینال‌های بیت کوین (Ordinals) رخ داده باشد، اما یک جریان قوی از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سرمایه‌گذار بیت کوین وجود دارد. ریور (River)، یک شرکت فناوری و خدمات مالی بیت کوین مستقر در ایالات متحده، آخرین شرکتی است که در این خصوص سروصدا کرده است.
ریور یک سری سرمایه‌گذاری 35 میلیون دلاری سری B را با وجود بازار نزولی اعلام کرد. کینگزوی کپیتال (Kingsway Capital) با مشارکت‌های قابل توجهی از جمله پیتر تیل (Peter Thiel)، بنیانگذار پی پال، سیگنای (Cygni)، گولدکرست (Goldcrest) و شرکای ایکوییتی ولر (Valor Equity Partners)، این سری را رهبری کرد.
به گفته الکس لیشمن (Alex Leishman)، مدیر عامل ریور، موج جدید علاقه‌مندی بیت کوین «عمدتاً ناشی از پذیرش تجاری و نهادی است». او اضافه کرد:

“ورشکستگی بانک‌ها و کمک‌های مالی امسال زنگ خطری بوده است که شکاف‌های سیستم مالی سنتی را آشکار کرده و به ما یادآوری می‌کند که چرا بیت‌کوین بسیار مهم است و این یک مسیر امن برای یک اقتصاد جهانی قوی‌تر و شفاف‌تر است. “
این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو یکی از بزرگترین نودهای لایتنینگ بیت کوین را مدیریت می‌کند که امکان پرداخت و مدیریت نقدینگی را برای شبکه لایتنینگ بیت کوین فراهم می‌کند.

برترین نودهای لایتنینگ بیت کوین بر اساس ظرفیت. منبع: River.com

ریور لایتنینگ ای‌پی‌آی (River Lightning API) شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا به راحتی با شبکه لایتنینگ ادغام شوند. این سرویس قبلاً مسئولیت یکی از بازیگران کلیدی در چشم‌انداز پرداخت بیت کوین را بر عهده گرفته است. کیف پول چیوو (Chivo) السالوادور از ریور برای پرداخت‌های بیت کوین تقریباً فوری و رایگان استفاده می‌کند.
ریور اولین پذیرنده شبکه لایتنینگ، مشابه صرافی‌های ارزهای دیجیتال جهانی از جمله بیتفینکس (Bitfinex) و کراکن (Kraken) بود.
علاوه بر این، بزرگ‌ترین صرافی‌های جهان، کوین بیس و بایننس، ممکن است به‌زودی از لایتنینگ استفاده کنند، زیرا جهان به آرامی به سمت شبکه پرداخت‌های کم هزینه و با توان عملیاتی بالا روانه می‌شود. در کنفرانس ادوَنسینگ بیت کوین (Advancing Bitcoin) در لندن، لیشم (Leishm)، مدیرعامل ریور به کوین تلگراف گفت:
“من هنوز فکر می‌کنم که ما خیلی زود عمل میکنیم. موارد جالب زیادی در حال رخ دادن است. ما در حال ساختن این بنیاد واقعاً شگفت‌انگیز از نظر پروتکل هستیم.”
او گفت: “با توجه به افزایش کارمزد تراکنش‌های زنجیره اصلی به دلیل شیدایی میم کوین، صرافی‌ها و شرکت‌های ارزهای دیجیتال بیشتر و بیشتر ممکن است به عنوان راه‌حل به شبکه لایتنینگ روی آورند.”

ریور به لیست رو به رشدی از شرکت‌های بیت‌کوین می‌پیوندد که در بازار نزولی افزایش سود می‌کنند. ارائه‌دهنده خدمات حضانت آنچیند کپیتال (Unchained Capital) اخیراً 60 میلیون دلار جمع‌آوری کرد، در حالی که برنامه آموزشی السالوادور سیل سرمایه‌گذاری‌هایی را از طرف حامیان بیت‌کوین در سراسر جهان دریافت کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array