به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز چهارشنبه، 23 آگوست (1 شهریور)، قیمت بیت کوین (BTC) وارد یک روند اصلاح شدید شد و بار دیگر تا مرز 26000 دلار کاهش یافت. در حالی که احساسات پیرامون بیت کوین تا حد زیادی نزولی باقی مانده است، داده‌های درون زنجیره‌ای باعث افزایش خوش‌بینی میان سرمایه گذاران شده است.

طبق داده‌های موجود، میزان بیت کوین موجود در صرافی‌های ارزهای دیجیتال اخیراً به پایین‌ترین سطح طی ۶ سال گذشته رسیده است. به بیان دقیق‌تر، در حال حاضر تنها بخش کوچکی از کل عرضه بیت کوین (حدود 5.8 درصد) در صرافی‌ها نگهداری می‌شود. به گزارش پلتفرم تحلیلی سنتیمنت (Santiment)، این پایین‌ترین رقمی است که برای یک ارز دیجیتال برتر بر اساس ارزش بازار، از روز 17 دسامبر 2017 (26 آذر 1396) تاکنون ثبت شده است. علاوه بر این، مواردی از انجام تراکنش‌های بزرگ توسط نهنگ‌ها وجود دارد که میانگین آن به حدود 57.4 هزار در هفته می‌رسد.

بیت کوین صرافی
منبع: Santiment

از آنجایی که ذخایر صرافی‌ها همزمان با رکود بازار کاهش می‌یابد، نشان می‌دهد که سرمایه گذاران ترجیح می‌دهند به جای فروش، دارایی‌های خود را برای رسیدن به سود بالقوه در آینده همچنان نگه دارند. اگر این روند ادامه یابد، وجود عوامل اقتصاد کلان مطلوب و بازگشت احساسات مثبت به بازار جهانی ارزهای دیجیتال می‌تواند منجر به افزایش قابل توجه قیمت بیت کوین شود.

یکی دیگر از شاخص‌های مثبت و امیدوارکننده این است که نهنگ‌های بیت کوین پس از سقوط بازار هفته گذشته، مشغول انباشت این دارایی هستند. از زمان سقوط قیمت هفته گذشته تا حدود 25000 دلار، نهنگ‌های بیت کوین بیش از 300 میلیون دلار از این دارایی را جمع‌آوری کرده‌اند.

مقصد بعدی بیت کوین کجاست؟

در نمودارهای تکنیکال، ضعف در روند بیت کوین همچنان مشهود است، زیرا در حال حاضر این ارز با قیمتی زیر میانگین متحرک 200 روزه خود دست به دست می‌شود. در حال حاضر، منطقه حمایتی فوری بیت کوین بین 25200 تا 24800 دلار است. شکست نزولی این منطقه می‌تواند منجر به کاهش بیشتر قیمت بیت کوین و حرکت به سمت 20500 دلار شود.

از طرفی، همه نگاه‌ها اکنون به جلسه جکسون هول فدرال رزرو دوخته شده است که قرار است اواخر روز جمعه برگزار شود. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، روشن خواهد کرد که آیا این بانک مرکزی به چرخه افزایش نرخ بهره پایان می‌دهد یا خیر.

از سوی دیگر، اقدامات نظارتی ایالات متحده در مورد شرکت‌های رمزارزی، احساسات بازار را بیشتر از همیشه تضعیف کرده است. در بحبوحه اقدامات اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، بیت استمپ (Bitstamp) تصمیم گرفت تسهیلات استیکینگ اتریوم خود را برای مشتریان ایالات متحده از ماه آینده متوقف کند.

به این ترتیب، ممکن است بازار ارزهای دیجیتال در هفته‌ها یا ماه‌های آینده با فشار مداوم ناشی از احساسات منفی مواجه شود تا زمانی که یک چارچوب قانونی و نظارتی واضح بر بازار ارزهای دیجیتال حاکم گردد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array