به گزارش ایران دکونومی،محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی، در دیدار پایان سال مدیران عامل بانک ها ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات اقتصادی کشور، برنامه‌های بانک مرکزی برای سال ۱۴۰۳ را در حوزه‌های مختلف سیاستگذاری تشریح کرد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در حوزه ارزی یکی از مهم ترین سیاست های بانک مرکزی در سال آینده، آزادسازی منابع ارزی مان است که در کشورهای خارجی داریم و تمرکز اصلی مان روی این موضوع خواهد بود. ما منابع بسیار زیادی در کشورهای خارجی داریم که به دنبال این هستیم با همکاری دستگاه های مختلف در دولت بتوانیم این منابع را آزاد کنیم و از این منابع برای سرمایه گذاری و رشد کشور استفاده شود. همچنین گشایش های بسیار خوبی که دو – سه هفته اخیر داشتیم و فاینانس های جدیدی که انجام شده در روند رشد سرمایه گذاری کشور در سال آینده تاثیر بسیار مستقیم خواهد داشت.

بانک مرکزی همچنان تلاش خواهد کرد تا با اعمال سیاست های ارزی، نوسانات نرخ ارز را به حداقل برساند و حضور بانک مرکزی در بازارهایی مانند طلا و ارز تداوم خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به تداوم اصلاح نظام بانکی در سال آینده گفت: بانک مرکزی به دنبال آن است که به بانک‌های ناتراز برای اجرای برنامه‌های اصلاحی کمک نماید. همچنین تلاش می‌شود تا با هم فکری مدیران شبکه بانکی، مشکلات برطرف گردد. البته باید توجه نمود در هر شرایط اصول بانکداری باید در همه زمینه ها رعایت شود.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array