به گزارش ایران دکونومی، پلتفرم‌های توزيع آنلاين دارو در اظهارنامه‌ای که به صورت رسمی ثبت شده به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین وزارت بهداشت مهلت یک هفته‌ای داده‌اند تا آيين‌نامه حمل و عرضه دارو از طريق پلتفرم‌ها و كسب و كارهای اينترنتی را به صورت عمومی اعلام و استان‌های منتخب را برای اجرای آن تعيين نمایند.

طبق اين اظهارنامه، بی‌توجهی به اين مهلتِ داده شده، تخلف اداری محسوب شده و كسب و كارهای آنلاین اين تخلف اداری را از طريق نهادهای مربوطه پيگيری خواهند كرد.

اعتراض پلتفرم‌های توزیع آنلاین دارو به عمومی نشدن آيين‌نامه فعالیتشان

بر اساس ماده ۴ آيين‌نامه لزوم ثبت و اطلاع‌رسانی مقررات‌، دستگاه‌های اجرايی موظف هستند مقررات خود را ظرف مدت يک ماه بعد از تاريخ ابلاغ آنها در پايگاه اطلاعات قوانين مرتبط با محيط كسب و كار ثبت نمایند. در حال حاضر سه هفته از امضای آيين‌نامه توزيع آنلاين دارو از طريق پلتفرم‌های اينترنتی توسط وزارت بهداشت و ارتباطات گذشته و دو وزارتخانه مذکور هنوز دستورالعمل‌های اجرایی مربوطه را در اين پايگاه ثبت نكرده‌اند.

در ادامه موارد فوق، دستگاه‌های اجرايی موظف هستند که يک نسخه از مصوبات، آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های خود را طی یک ماه بعد از صدور در پايگاه الكترونيكی ديوان قرار دهند؛ كه اين مورد هم هنوز از طرف اين دو وزارتخانه اجرايی نشده است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array