در بخش اول این مقاله، چهار مورد از مهارت‌های قابل انتقال برای کارکنان را بررسی کرده و توضیح دادیم. این مهارت‌ها شامل ارتباطات موثر، مدیریت زمان، حل مسئله و با دقت گوش دادن بودند.

به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، این مهارت‌ها نقش مهمی در تضمین موفقیت یک بیزینس دارند.

در ادامه، چهار مهارت باقی‌مانده را شرح خواهیم داد.

5 – مهارت قابل اطمینان بودن

داشتن تیمی که بتوانید تحت هر شرایطی روی آنها حساب کنید، از اهمیت بسیاری برخوردار است. کارکنانی که دارای اخلاق کاری حرفه‌ای هستند، از هیچ تلاشی برای انجام وظایف خود دریغ نخواهند کرد و همین درنهایت باعث ارتقا و پیشرفت بیزینس شما خواهد شد. شما به‌عنوان کارفرما باید به‌دنبال داوطلبانی باشید که طرز فکر مثبت و سازنده‌ای در این زمینه دارند.

اگر داوطلبان برای یادگیری مهارت‌‌های جدید اعلام آمادگی کرده و شور و شوق لازم برای توسعه شغل خود را دارند، می‌توانید با خیال راحت به آنها اطمینان کرده و در مواقع ضروری رویشان حساب کنید. از ذکر این نکته مهم در آگهی استخدام غافل نشوید.

 

مهارت

 

6 – مهارت سخنرانی عمومی

اگر یکی از عنوان‌های شغلی موردنظرتان برای استخدام نیروی جدید در بخش مدیریت است، مهارت سخنرانی عمومی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌‌‌ها در داوطلبان محسوب می‌شود. باید واضح و شفاف به این مورد خاص در آگهی استخدام خود بپردازید.

به این دلیل که در آینده نزدیک از کارمندان انتظار می‌رود تا برگزارکننده جلسات تیمی و جلسات ارائه برای همکاران و مشتریان خود باشند.
داوطلبانی که در مهارت سخنرانی عمومی دارای تجربه‌ هستند، به توانایی‌های خود مطمئن هستند و خود را وقف این وظیفه خواهند کرد‌.
این مهارت از جنبه‌های دیگر نیز مفید خواهد بود، مثلاً در ارائه آپدیت‌های اخیر به اعضای تیم و یا بازاریابی برای محصولات کمپانی در یک کنفرانس.

 

7 – مهارت رهبری

علاوه‌بر مهارت سخنرانی عمومی، باید در بین داوطلبان به‌دنبال افرادی باشید که در رهبری کردن تجربه کافی داشته باشند. این ویژگی را در آگهی استخدام خود شرح دهید تا داوطلبان بتوانند انتظاراتی که از آنان می‌رود را به‌درستی متوجه شوند. پروسه رهبری موثر شامل مسئولیت‌پذیری و تقویت روحیه دیگران برای دستیابی به اهدافشان در کمپانی است.

کارمندانی که دارای مهارت رهبری هستند، می‌توانند با موفقیت گروه‌‌ها را مدیریت کرده، تقسیم وظیفه کنند و در برنامه‌ریزی و هماهنگی پروژه‌ها از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
افرادی ‌که از مهارت رهبری برخوردار هستند، در پذیرش چالش‌های پیش‌رو، راهنمایی دیگران و گرفتن تصمیم‌های مهم بسیار موفق عمل می‌کنند.

8 – مهارت آگاهی تجاری

کارمندانی که از بازار کار شما آگاهی نسبی دارند، و از عوامل موفقیت کسب‌وکارها نیز باخبرند، از کلیدی‌ترین عوامل بهبود بیزینس شما محسوب می‌شوند. در حقیقت، آگاهی تجاری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای استخدام تازه فارغ‌التحصیلان است.

کارفرمایانی که داوطلبان دارای مهارت آگاهی تجاری را به‌کار می‌گیرند، می‌تواند انتظار بیشتری از پروسه پشتیبانی مشتریان داشته باشند.
اگر کارمندان رقبای اصلی شما را بشناسند و آگاهی مناسبی در این زمینه داشته باشند، ممکن است بهترین فرد ممکن برای این جایگاه شغلی باشند.

برای اینکه از داشتن بهترین کارکنان ممکن در تیم خود اطمینان حاصل کنید، لازم است که این افراد همه مهارت‌های قابل انتقال ذکر شده را بیاموزند و در آنها حرفه‌ای شوند.
برای پیدا کردن بهترین داوطلبان ممکن، حتماً در سراسر آگهی استخدام از کلمات کلیدی مناسب استفاده کرده و به همه مهارت‌ها به اندازه کافی بپردازید تا کارجویان بدانند چه انتظاری از آنها دارید.

 

منبع: techround

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array