به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، یک ماه پس از فاش شدن اطلاعات و داده‌های درون‌سازمانی و حساس سامسونگ به هوش مصنوعی ChatGPT، این کمپانی تصمیم گرفته تا استفاده از این تکنولوژی را تا جای ممکن محدود ساخته و کنترل کند.

این غول صنعت تکنولوژی تصمیم دارد تا به‌طور موقت استفاده از هوش مصنوعی زایا در محصولات مورد استفاده در کمپانی خود، مانند کامپیوترها، تبلت‌ها، گوشی‌های موبایل و همچنین دستگاه‌های خارج از محیط کمپانی که به سیستم نتورک داخلی آنجا متصل هستند را قطع کند.
این محدودیت فقط شامل هوش مصنوعی ChatGPT نخواهد بود و Bing محصول مایکروسافت و دیگر سرویس‌های هوش مصنوعی زایا مانند Bard محصول کمپانی گوگل از این قاعده مستثنی نیستند.

این محدودیت قریب‌الوقوع برای اولین بار توسط روزنامه Bloomberg گزارش شد. این قانون فقط شامل دستگاه‌هایی خواهد شد که خود کمپانی سامسونگ در اختیار کارکنانش قرار داده است. یعنی مشتریان و دیگر افرادی که دارای گوشی‌ها، لپ‌تاپ‌ها و دیگر دستگاه‌های متصل برند سامسونگ هستند؛ تحت تاثیر این قانون قرار نمی‌گیرند. هنوز مشخص نیست که این قانون عملی شده است یا هنوز در دست اقدام است.

بر اساس شواهد به‌دست آمده، روزنامه Bloomberg ادعا می‌کند که این محدودیت‌ها موقتی هستند و فقط تا زمانی برقرار می‌مانند که “قوانین و چارچوب‌های امنیتی مناسبی تدارک دیده شود و محیطی ایجاد شود که کاربرد هوش مصنوعی زایا در آن، فقط بهبود عملکرد و ارتقای کارآیی کارمندان باشد”.
بر اساس اخبار منتشر شده، این کمپانی اهل کره‌جنوبی در حال کار کردن روی پروژه توسعه ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مختص به خود برای “ارتقای نرم‌افزار و ترجمه” است.

هوش مصنوعی زایا

چالش‌های پیش‌روی هوش مصنوعی زایا

هوش مصنوعی ChatGPT محصول کمپانی OpenAI بعد از رونمایی و عرضه در ماه نوامبر سال گذشته، به‌شدت مورد استقبال کاربران در سراسر جهان قرار گرفت. کاربران از این چت‌بات برای موارد مخالفی بهره می‌گیرند. از سؤالات ساده گرفته تا تحقیقات تخصصی و مسائل مربوط به کسب‌وکار. اما همه‌چیز در دنیای هوش مصنوعی ایده‌آل و آرمانی نیست.
فارغ از افشا شدن داده‌های انحصاری سامسونگ به همین هوش مصنوعی در ماه گذشته، بسیاری معتقدند که استفاده از این تکنولوژی قوانین بسیاری را زیرپا می‌گذارد. خطرات احتمالی آن شامل انتشار اطلاعات و داده‌های خصوصی، نقض حریم شخصی و تولید پاسخ‌های نادرست و خطا در پاسخ به سؤالات کاربران است.

سامسونگ در ابتدا و از تاریخ 11 مارچ فقط به کارمندان بخش Device Solution (DS) که شامل زیرمجموعه‌های بخش نیمه‌هادی و نمایشگر می‌شود، اجازه استفاده از هوش مصنوعی زایا را داده بود. به گفته Bloomberg، بعد از افشای اطلاعات درون سازمانی سامسونگ به هوش مصنوعی ChatGPT، این کمپانی از تمام کارکنان خود، فارغ از تیم محل خدمتشان، درخواست کرد که اطلاعات و داده‌های مربوط به این کمپانی را در اختیار هوش مصنوعی زایا قرار ندهند.

یکی از مشکلات پیش‌روی سامسونگ، دسترسی و حذف این داده‌ها از سرورهای خارجی هوش مصنوعی است. و اطلاعاتی که در اختیار هوش مصنوعی زایا قرار بگیرد، به‌سادگی در دسترس دیگر کاربران نیز قرار خواهد گرفت. بر اساس پرسشنامه داخلی کمپانی سامسونگ که در ماه آوریل انجام شده، بیش از 65% از شرکت‌کنندگان معتقد بودند که استفاده از هوش مصنوعی زایا خطرات امنیتی را به دنبال دارد.

تیم OpenAI درحال کار کردن روی این مشکلات و بهبود ضعف‌ها و ایرادات ساختاری است تا بتواند درنهایت تعدادی از این محدودیت‌های به‌وجود آمده را رفع و رجوع کند. اخیراً استفاده از خدمات ChatGPT در ایتالیا ممنوع اعلام شده و بانک‌هایی مانند Bank of America، Goldman Sachs، Wells Fargo و دیگر بانک‌ها و بیزینس‌های سرشناس، استفاده از این هوش مصنوعی را برای کارمندان خود ممنوع کرده‌اند.

در کره‌جنوبی نیز، دیگر کمپانی‌های فعال در حوزه تکنولوژی مانند LG و تولیدکننده تراشه‌های حافظه، SK Hynix درحال توسعه و ایجاد قوانین راهنما برای استفاده از ابزارها و خدمات هوش مصنوعی هستند.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array