به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پلیس روسیه یک کارآفرین و “اینفلوئنسر رمزارزها” معروف به بیتماما (Bitmama)، با نام مستعار “ملکه رمزارز” را به اتهام کلاهبرداری دستگیر کرده است. مجله پر مسکوویچ (Per Moskvich) و شبکه‌های خبری Baza و Readovka در تلگرام، با انتشار گزارشی مدعی شدند والریا بیتماما فدیاکینا روز 15 سپتامبر پس از طرح شکایت توسط پلیس دستگیر و این خبر اکنون منتشر شده است. این شاکی ناشناس ادعا کرده است که فدیاکینا او را فریب داده و چیزی در حدود 70 میلیون دلار دارایی او را تصاحب کرده است.

طبق گزارش‌های منتشر شده، پلیس معتقد است که قربانیان دیگری نیز هستند که پول خود را برای سرمایه‌گذاری به فدیاکینا سپرده‌اند، در واقع آنها گمان می‌کنند که بیتماما یک طرح «هرم مالی» را اداره می‌کند.

ملکه رمزارزها

رسانه‌ها مدعی هستند وقتی خبر این اتهامات فاش شد، فدیاکینا سعی کرده است با سرمایه قربانیان خود “فرار کند”. بنابر گزارش‌ها، فدیاکینا به سرمایه‌گذاران گفته است که می‌توانند انتظار بازده 1 درصدی از وجوهی را داشته باشند که نزد او سپرده‌اند.

بیتماما که خود را به عنوان یک اینفلوئنسر در دنیای کریپتو معرفی می‌کند، حدود 55000 فالوور در اینستاگرام و 7000 دنبال‌کننده در X (توییتر سابق) دارد. او مدیرعامل و موسس یک شرکت مرتبط با رمزارزها معروف به هولدینگا (Holdinga) نیز هست. آخرین پست او در اینستاگرام به دو هفته پیش مربوط می‌شود. حتی یکی از پست‌های او در این شبکه اجتماعی نشان می‌دهد که حتی قرار بوده است او روز 16 سپتامبر (25 شهریور) در مسکو سخنرانی کند.

ولی به نظر می‌رسد که وبسایت شرکت او در زمان نگارش این مطلب آفلاین است و حساب‌های او در شبکه X از آوریل امسال به‌روزرسانی نشده است. وبسایت دیگری که به مارک تجاری بیتماما نسبت داده می‌شود نیز اکنون آفلاین است. رسانه‌ها گزارش داده‌اند که فدیاکینا در زمان دستگیری شش ماهه باردار بوده و در صورت مجرم شناخته شدن ممکن است به مجازات حبس تا 10 سال محکوم شود.

“ملکه رمزارز” روسیه کیست؟

این اینفلوئنسر معروف رمزارز مجوز اقامت امارات را داشته و ظاهرا “دبی” محل سکونت دائمی او است. در فهرستی که در اوایل سال جاری توسط مجله مشهور International Business Times منتشر شد، فدیاکینا به عنوان یکی از «10 زن کارآفرین مبتکر و با انگیزه معرفی شد که باید در سال 2023 او را دنبال کرد!». وی حضور پررنگی نیز در رسانه‌های انگلیسی زبان مانند Arabian Post داشت.

مجله  موسکوویچ نوشت که او “مدت زیادی با صرافی‌های رمزارزی کار می‌کرد”. به گزارش این رسانه، «گردش مالی روزانه» بیتماما به «ده‌ها میلیون دلار» می‌رسد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cryptonews

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array