به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز 16 جولای (26 تیر)، ایلان ماسک در پستی در شبکه احتماعی ایکس اعلام کرد در پاسخ به تصویب لایحه AB1955 توسط فرماندار گاوین نیوسام، مقر دو شرکت ایکس (X) و اسپیس ایکس (SpaceX) را از کالیفرنیا به تگزاس منتقل خواهد کرد. ماسک جو قانونی خصمانه کالیفرنیا را دلیل اصلی این جابجایی ذکر کرد. به گفته این میلیاردر مشهور، مقر X به آستین تگزاس و مقر SpaceX به استاربیس در این ایالت منتقل خواهد شد.

ماسک پس از انتشار اعلامیه خود، اظهار داشت که من حدود یک سال پیش به فرماندار نیوسام توضیح دادم که وضع قوانین جدید ضد خانواده، مردم و شرکت‌ها را مجبور می‌کند برای محافظت از فرزندان خود، کالیفرنیا را ترک کنند.

توییت ماسک درباره مقر ایکس و اسپیس‌ایکس

سال گذشته، گزارشی از وال استریت ژورنال فاش کرد که ماسک قصد دارد جامعه خود را خارج از آستین به نام اسنیل بروک بسازد. او برنامه‌هایی نیز برای افتتاح دانشگاهی در آستین دارد.

ماسک اخیراً چند مورد دیگر از مشاغل تحت مدیریت خود را نیز جابجا کرده است. پس از اینکه یک قاضی در دلاور، بسته پرداخت 55 میلیارد دلاری ماسک را لغو نمود، ماسک درخواست انتقال شرکت اسپیس ایکس را از دلاور به تگزاس ارائه کرد. او دفتر مرکزی تسلا را نیز در سال 2021 به دنبال تعطیلی این کارخانه به دلیل همه‌گیری کرونا، به تگزاس انتقال داد.

گفته می‌شود مواضع سرسختانه کالیفرنیا درخصوص ارزهای دیجیتال، دلیل دیگر خروج ماسک از این ایالت است. سال 2023، گاوین نیوسام «قانون دارایی‌های مالی دیجیتال» را امضا کرد که با تحمیل الزامات گزارش‌دهی بسیار سخت، نهادها و افراد را ملزم به دریافت مجوز وزارت حفاظت مالی و نوآوری (DFPI) برای انجام برخی فعالیت‌های رمزارزی می‌نمود. این لایحه، که قرار است در سال 2025 اجرایی شود، صاحبان مجوز را نیز ملزم می‌کند سوابق تجاری و داده‌های حساس خود را به مدت پنج سال بایگانی کنند.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array