به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یکی از مقامات وزارت خزانه‌داری ایالات متحده گفته است که حریم خصوصی و توانایی انجام معاملات ناشناس باید در طراحی دلار دیجیتالی مورد توجه قرار گیرد.

در 13 ژوئن (23 خرداد)، گراهام استیل (Graham Steele)، دستیار وزیر خزانه‌داری در امور موسسات مالی، در یک کنفرانس متمرکز بر پرداخت در تگزاس در مورد سیستم بحث برانگیز فدرال رزرو و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) صحبت کرد.

استیل گفت که یکی از چالش‌های CBDC خرد، به حداقل رساندن تراکنش‌های غیرقانونی و در عین حال حفظ حریم خصوصی کاربر است. او گفت هنوز باید ملاحظاتی در مورد نحوه محافظت از ناشناس بودن کاربران در نظر گرفته شود:

“مهم است که میزان حفظ حریم خصوصی و ناشناس بودن را در نظر بگیریم و فناوری‌ها و روش‌های موجود، از جمله فناوری‌ها افزایش حریم خصوصی را برای فعال کردن چنین محافظت‌هایی در طراحی هر CBDC خرد بررسی کنیم.

استیل در اظهارات خود، مزایا و خطرات یک CBDC احتمالی را ارزیابی کرد و گفت که می‌تواند یک محیط پرداخت رقابتی را ترویج کند.

از سوی دیگر، یک CBDC خرد مستقیماً توسط فدرال رزرو حمایت می‌شود و می‌تواند گزینه ایمن‌تری را برای مصرف‌کنندگان در طول دوره‌های بانکی فراهم کند که می‌تواند وام‌دهی بخش خصوصی را بی‌ثبات کند.

وی به بحران اخیر بانکی اشاره کرد و گفت: “دسترسی به گزینه‌های غیر سپرده‌ای خارج از سیستم بانکی ممکن است ماهیت و سرعت عملیات بانکی را تغییر داده باشد.”

او افزود که ایالات متحده هنوز تعیین نکرده است که آیا CBDC را دنبال خواهد کرد یا خیر، اما یک گروه تحت رهبری وزارت خزانه‌داری در حال ارزیابی پیامدهای آن است.

استیل گفت که این ارزیابی شامل بررسی اهداف سیاست مربوط به رهبری مالی جهانی، امنیت ملی و حریم خصوصی، تامین مالی غیرقانونی و شمول مالی است.

در سیستم پرداخت‌های فوری فدنو (FedNow) فدرال رزرو، استیل فکر می‌کند که داشتن گزینه‌های متعدد برای عملیات پرداخت انتخاب و رقابت در پرداخت‌ها را ترویج می‌کند، که به اعتقاد او توسعه خدمات و ویژگی‌های جدید همراه با افزایش انعطاف‌پذیری سیستم پرداخت را تشویق می‌کند.

فدنو شاهد عقب‌نشینی سیاسی بوده است. رابرت اف کندی جونیور (Robert F. Kennedy Jr) و ران دیسانتیس (Ron DeSantis)، نامزدهای ریاست جمهوری، با این سیستم مخالف هستند و ادعا می‌کنند که راه را برای CBDC هموار می‌کند، که هر دو ادعا می‌کنند کنترل بیش از حد به دولت می‌دهد.

در ماه آوریل (فروردین)، میشل بومن (Michelle Bowman)، رئیس هیئت مدیره فدرال رزرو گفت که تصور اینکه یک CBDC می‌تواند فراتر از استفاده در تراکنش‌های بین بانکی و عمده توجیه شود، سخت است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array