به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مقامات شهر میری (Miri) در جزیره بورنئو، عملیات استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال را تعطیل و پس از دریافت اطلاعاتی از مردم، تجهیزات را توقیف کردند.

به گزارش خبرگزاری محلب بورنئو پست، ساراواک انرژی (Sarawak Energy) اين عمليات را كشف كرد كه شامل 34 سرور استخراج رمزارز بود كه با استفاده از برق دزديده شده از طريق كشيدن كابل كار می‌كردند.

در حالی که پلیس محلی اکنون در حال بررسی آخرین عملیات استخراج است، مقامات تمام تجهیزات مورد استفاده در این عملیات، از جمله سرورها و کابل‌های شنود را توقیف کردند.

مقامات

ساراواک انرژی تخمین زد که این عملیات از حدود 6000 رینگیت (ringgits) مالزی در ماه (1300 دلار) برق سرقتی استفاده می‌کرد. در اطلاعیه‌ای از این شرکت اشاره شد که اگرچه ساراواک برخی از پایین‌ترین قیمت‌های انرژی را در مالزی ارائه می‌دهد، سرقت انرژی همچنان یک مسئله است.

یکی دیگر از اطلاعات عمومی در سال 2023 شاهد توقیف بیش از 137 سرور استخراج ارز دیجیتال توسط مقامات در ایالت سنادین (Senadin)، جایی که میری در آن قرار دارد، شد.

همانطور که کوین تلگراف اخیراً گزارش کرده است، ماینرهای بیت کوین همچنان با یک بازار نزولی طولانی مواجه هستند که بسیاری از عملیات‌ها را تحت فشار قرار داده است. این مورد به نوبه خود باعث شده است که چندین شرکت استخراج و اپراتور بیت کوین را در مقادیر بی‌سابقه در چند ماه گذشته بفروشند.

اکوسیستم استخراج بیت کوین همچنین چندین معیار مهم را به ثبت رسانده است، به طوری که نرخ هش شبکه در سال 2023 به بالاترین حد خود رسیده است که مطابق با بالاترین میزان دشواری شبکه است.

در حالی که این مورد معمولاً نشان می‌دهد که شبکه بیت‌کوین در مقاوم‌ترین حالت خود است، با تعداد ماینرهایی که در حین ایمن کردن شبکه برای کسب پاداش بلاک رقابت می‌کنند، همچنین فشاری را بر اپراتورهای کوچک‌تری وارد می‌کند که صرفه‌جویی در مقیاس عملیات بزرگ‌تر را ندارند.

علاوه بر این، اپراتورهایی با قیمت برق پایین‌تر نیز سودآورتر خواهند بود، که عامل محرک دیگری در پشت گرایش اپراتورهای غیرقانونی استخراج به سرقت برق از شبکه است. این امر هزینه‌های جاری برق استخراج را حذف می‌کند و به اپراتورهای غیرقانونی اجازه می‌دهد تا سود بانکی دریافت کرده و هزینه‌های سخت افزاری را پرداخت کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array