به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صنعت گردشگری یکی از پردآمدترین صنایع دنیای امروز است و برای کشورهای توریستی اهمیت قابل توجهی دارد؛ چرا که نقش پر رنگی در پیشرفت اقتصادی کشورها دارد. خواه یک ماجراجو باشید یا یک مسافر ساده، تحقیق در مورد مقاصد گردشگری و به عبارتی پربازدیدترین شهرهای جهان می‌تواند برایتان مفید باشد. این مقاله شما را با محبوبترین و پربازدیدترین مقاصد توریستی گردشگران در سال 2023 آشنا می سازد.

پربازدیدترین شهرهای جهان (مقاصد گردشگری) در سال 2023:

1-هنگ کنگ

هنگ کنگ پربازدیدترین شهر جهان

هنگ کنگ نزدیکترین رقیب خود (بانکوک) را که برای چند سال رتبه اول پربازدیدترین شهر جهان را در اختیار داشت، خلع کرده است.

هنگ کنگ با 26.6 میلیون بازدید کننده بین‌المللی، پربازدیدترین شهر جهان در سال 2023 است. انتظار می‌رود هنگ کنگ با بیش از 5 میلیون بازدید کننده دیگر تا پایان 2023، در آینده نزدیک میزبان حداقل 31 میلیون گردشگر باشد.

کارشناسان صنعت گردشگری پیش‌بینی می‌کنند که تا سال 2025، تعداد بازدیدکنندگان این شهر شلوغ به نزدیک 44 میلیون نفر خواهد رسید.

2-بانکوک

بانکوک بزرگترین مقصد گردشگران

بانکوک به عنوان یکی از شلوغترین و پربازدیدترین مقاصد توریستی، در سال 2023 پذیرای 21.2 میلیون بازدید کننده بوده است. تصور کنید وقتی 21 میلیون نفر به یک شهر هجوم می‌آورند، چه گردش مالی ایجاد می‌شود؟! بانکوک 5 بار به عنوان پربازدیدترین شهر جهان انتخاب شده است تا اینکه امسال (2023) جایگاه خود را به هنگ کنگ واگذار کرد.

صنعت گردشگری به طور ناگهانی در مارس 2020 متوقف شد؛ به طوری که به دلیل همه‌گیری کووید-19، هیچ مسافری تا اوت 2020 مجاز به سفر نبود. پس از آن، گردشگران تنها در شرایط استثنایی و سخت می‌توانستند وارد تایلند شوند. در سه ماهه اول سال 2023، گردشگری به طور نجومی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

اندازه بازار صنعت گردشگری جهانی در سال 2023 چقدر است؟

اندازه بازار صنعت گردشگری جهانی در سال 2023 و بر اساس درآمد، 2.3 تریلیون دلار است.

3- لندن

لندن سومین شهر توریستی جهان

لندن مجموعاً 19.2 میلیون مسافر بین‌المللی دارد و رتبه سوم پربازدیدترین مقاصد توریستی جهان را به خود اختصاص داده است.

لندن حال و هوایی گوتیک با ساختمان‌های زیبای قرون وسطایی و جاذبه‌های گردشگری فراوان دارد. این شهر مناظر باورنکردنی و زندگی شبانه شلوغی دارد که آن را به یک مقصد توریستی مد روز تبدیل می‌کند.

بیگ بن، چشم لندن و کاخ باکینگهام از مهم‌ترین و شناخته شده‌ترین نقاط توریستی لندن هستند.

نرخ رشد صنعت جهانی گردشگری در سال 2023 چقدر است؟

انتظار می‌رود اندازه بازار صنعت گردشگری جهانی در سال 2023 تا 13.9 درصد رشد یابد.

4- سنگاپور

سنگاپور مقصد گردشگری 2023

جای تعجب نیست که سنگاپور ملقب به«باغ شهر» در این لیست رتبه چهارم را کسب کند. سنگاپور در سال 2023 و تاکنون پذیرای 16.6 میلیون مسافر بین‌المللی بوده است.

سنگاپور با وجود داشتن جمعیتی کمتر از 5.9 میلیون نفر، سالانه پذیرای بیش از 16 میلیون بازدید کننده است که سه برابر تعداد افراد بومی است.

آیا صنعت گردشگری جهانی (توریسم) طی 5 سال گذشته رشد کرده یا کاهش یافته است؟

اندازه بازار صنعت جهانی گردشگری بین سال‌های 2018 تا 2023 به طور متوسط 0.8 درصد در سال رشد کرده است.

5-ماکائو، چین

شهر توریستی ماکائو چین

ماکائو با 15.4 میلیون گردشگر بین‌المللی رتبه پنجم فهرست ما را به خود اختصاص داده است. این شهر با ترکیبی منحصر به فرد از فرهنگ‌های چینی و پرتغالی، شما را به دنیایی از رنگ‌های گرم و گیرا، طعم‌های بی‌نظیر و شگفتی‌های معماری به وجد می‌آورد.

صنعت گردشگری ماکائو به شدت تحت تاثیر همه‌گیری کووید-19 قرار گرفته است و تعداد بازدیدکنندگان در سال 2020 بیش از 90 درصد کاهش یافته است.

در سال 2019، ماکائو بیش از 39 میلیون بازدید کننده داشت که بیش از 90 درصد آنها از سرزمین اصلی چین، هنگ کنگ و تایوان بودند.

عملکرد صنعت گردشگری جهانی در مقایسه با سایر صنایع جهانی در پنج سال گذشته چگونه بوده است؟

اندازه بازار صنعت گردشگری جهانی سریعتر از اقتصاد کلی افزایش یافت.

رتبه صنعت جهانی گردشگری از نظر اندازه بازار در سال 2023 چقدر است؟

گزارش های جهانی حاکی از آن است که صنعت گردشگری از نظر اندازه بازار اولین صنعت و در کل نهمین صنعت بزرگ است.

منابع: ibisworld ، atlys

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array