به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، اختلافات قضایی و قانونی شرکت فناوری‌پزشکی Masimo با کمپانی اپل تا این لحظه بیش از 100 میلیون دلار برای مدیرعامل ایرانی آن، جو کیانی، هزینه برداشته است!

شرکت Masimo حدود دو هفته پیش موفق شده بود فروش جدیدترین ساعت‌های هوشمند Apple Watch را به دلیل نقض پتنت‌های سنسور اندازه‌گیری خون در آمریکا متوقف کند. دستور توقف فروش این محصولات به‌صورت موقتی و تا تاریخ 12 ژانویه (22 دی‌ماه) به تعلیق درآمده و اپل مجدداً اجازه دارد این ساعت‌ها را به‌صورت محدود در وبسایت و فروشگاه‌های اپل استور خود به‌فروش برساند.

قرار است حکم نهایی و تعیین‌کننده مجادله میان اپل و Masimo در تاریخ مذکور توسط گمرک صادر شود. صدور رأی گمرک مشخص می‌کند تغییرات درنظر گرفته‌شده برای بخش سخت‌افزاری این ساعت‌ها باعث رفع نقض پتنت‌های مربوط به Masimo خواهد شد یا خیر.

Apple Watch

Masimo راه درازی در پیش دارد!

با اینکه این شکایات قانونی پردردسر هزینه‌های بسیاری را به شرکت Masimo تحمیل کرده است؛ اما جو کیانی عقیده دارد تا زمانی‌که کمپانی بزرگی مانند اپل متوجه اشتباهات خودش نشود به مبارزه ادامه خواهد داد و از هزینه کردن ابایی نخواهد داشت.
به باور مدیرعامل Masimo، اپل مجاز نیست که چنین رفتار ناشایستی را با کسب‌وکارهای کوچک‌تر از خودش داشته باشد و او تا زمانی‌که رفتار این غول تکنولوژی اصلاح نشود، “دست‌بردار نخواهد بود”.

براساس جدیدترین مصاحبه انجام‌شده توسط روزنامه Wall Street Journal با جو کیانی، مدیرعامل شرکت فناوری‌پزشکی Masimo، این مبارزه قانونی “ارزش بسیار زیادی برای این کسب‌وکار دارد”. او در این مصاحبه اعلام کرد که کمپانی او در مسیر شکایت از اپل به دلیل نقض پتنت‌های اختصاصی خود، بیش از 100 میلیون دلار هزینه کرده است.

با اینکه حکم توقف فروش جدیدترین ساعت‌های Apple Watch (مدل سری 9 و Ultra 2) عمر کوتاهی داشته و تا 10 روز دیگر نیز به تعویق افتاده است؛ اما صدور همین حکم پیروزی بزرگی برای Masimo به‌حساب می‌آید.
با اینکه ممکن است درنهایت حکم گمرک به‌نفع این شرکت نباشد؛ اما کیانی قصد دارد کاری را نیمه‌تمام نگذارد و تا دست‌یابی به اثرگذاری مطلوب به مبارزه خود با اپل ادامه دهد.

کیانی که در گذشته اعلام کرده بود حاضر است با اپل مذاکره کند؛ در این مصاحبه اظهار کرده که برای به‌دست آوردن حق قانونی تکنولوژی این پتنت‌ها با اپل خواهد جنگید و تا زمانی‌که این غول تکنولوژی با تغییر دادن تمام‌وکمال بخش سخت‌افزاری ساعت‌های Apple Watch موافقت نکند، کوتاه نخواهد آمد.

همچنین او درباره اهمیت پیگیری قضایی و قانونی چنین مواردی دربرابر کمپانی‌های بزرگی مانند اپل گفته است: “دوستان، آشنایان و کارمندان من باور داشتند که من دیوانه شده‌ام! مقابله با کمپانی بزرگی مانند اپل که منابع و نفوذ نامحدودی دارد ریسک‌پذیری بزرگی می‌طلبد که من تصمیم گرفته بودم این ریسک را بپذیرم”.

با درنظر گرفتن تاریخچه دیگر موارد مشابه، تقابل اپل با کسب‌وکارهای کوچک‌تر بر سر نقض پتنت‌های ثکنولوژی، کمپانی Masimo قصد دارد این بار بازی را به‌نفع خودش تمام کند. کیانی در این باره به روزنامه Wall Street گفت: “وقتی هیچ‌کسی جرأت ندارد در مقابل کمپانی بزرگی مانند اپل ایستادگی و مقاومت کند؛ طبیعی‌ست که اپل برنده همیشگی باشد. من قصد دارم تا آخرین لحظه پای Masimo بایستم و امیدوارم اپل بتواند با پذیرفتن اشتباهش به کمپانی بهتری تبدیل شود”.

منبع: Apple InsiderWall Street Journal

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array