به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، داده‌های آن‌چین پلتفرم تحلیل داده کریپتو کوانت (CryptoQuant) حاکی از آن است که بیت کوین (BTC) در مرحله بهبود پس از  یک رویداد “قوی سیاه” است که آخرین بار با سقوط بازار در پی همه‌گیری کرونا در ماه مارس 2020 دیده شد. این پلتفرم تحلیلی یک جهش عمده در خروجی‌های خرج‌نشده تراکنش (UTXO) ضررده را نشان داده است.

خروجی‌های خرج‌نشده تراکنش روی ضرر بیت کوین

ضعف فعلی قیمت بیت کوین ممکن است به شدت موجب نگرانی فعالان بازار شود، اما داده‌های درون زنجیره‌ای تصویر جالبی از فعالیت‌های درون شبکه ترسیم می‌کنند. معیار UTXO نشان‌دهنده بیت کوین‌های باقی مانده پس از انجام یک تراکنش درون زنجیره‌ای است. معیار UTXO‌های روی ضرر کریپتو کوانت (CryptoQuant) زمانی را نشان می‌دهد که ارزش تعداد زیادی از این UTXO‌ها بیشتر از زمانی است که بیت کوین خریداری شده است.

در حال حاضر، بیشتر این خروجی‌‌‌ها بیش از هر زمان دیگری از ماه مارس 2020 تاکنون، در مقایسه با قیمت اصلی خرید روی ضرر هستند. در آن زمان، قیمت جفت ارز بیت کوین / دلار آمریکا (BTC/USD) حدود 60  درصد کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح خود از مارس 2019 رسید؛ این پایین‌ترین سطح قیمتی بود که پس از آن، دیگر هرگز مشاهده نشد.

وومینکیو (Woominkyu)، تحلیلگر کریپتو کوانت با در نظر گرفتن داده‌های فعلی معیار UTXOهای روی ضرر، اینگونه استدلال می‌کند که:

«با توجه به اینکه سطح فعلی شاخص‌های «UTXO ضررده» منعکس‌کننده رویداد قوی سیاه مشاهده شده در ماه‌های مارس و آوریل 2020 (به دلیل شیوع ویروس کرونا) است، کسانی که پیش‌بینی می‌کنند یک رویداد قوی سیاه دیگر ممکن است به زودی رخ دهد، احتمالاً به این فکر کرده‌اند که ممکن است اکنون در میانه راه همان رویدادی باشیم که منتظر آن هستند.»

UTXO روی ضرر بیت کوین
معیار خروجی‌های خرج‌نشده تراکنش (UTXO) روی ضرر بیت کوین. منبع: CryptoQuant

به عبارت دیگر، 38 درصد از خروجی‌های خرج‌نشده تراکنش (UTXO) در پایان ماه آگوست روی ضرر بودند و این رقمی است که آخرین بار در آوریل 2020 مشاهده شد. در واقع وقتی بخش زیادی از UTXOها ضررده باشند، ممکن است سرمایه گذاران تمایل بیشتری به فروش نشان دهند و این به‌نوبه‌خود به اضطراب حاکم بر بازار اشاره دارد. برعکس، زمانی که اکثر UTXOها سودآور هستند، چشم‌انداز خوش بینانه و تمایل قوی‌تر در بین سرمایه گذاران را نسبت به یک دارایی نشان می‌دهد.

افزایش شمار سفته‌بازان بیت کوین

در بحبوحه فقدان یک روند کلی در بازار، قیمت بیت کوین در یک بازه محدود قفل شده است. در حالی که نه احتمال وقوع یک شکست مقاومتی قطعی است و نه شکستی نزولی، داده‌های مبتنی بر هزینه نیز به همین ترتیب، تایید می‌کند که قیمت اسپات فعلی در محدوده قیمت خرید گروه‌های مختلف سرمایه‌گذار در نوسان است.

ارزش واقعی بیت کوین
نمودار قیمت واقعی بیت کوین. منبع: CryptoQuant

این «قیمت واقعی» یا قیمت تحقق‌یافته، که در واقع، آخرین قیمت‌هایی که همه بیتکوین‌ها برای آخرین بار در آن جا به جا شدند تقسیم بر گروه سنی کوین‌ها است، نشان می‌دهد که هولدرهای کوتاه‌مدت زمانی که ارزش بیت کوین کمتر از 27000 دلار باشد، در مجموع در ضرر خواهند بود. با این حال، رویداد تسلیم شدن کامل خریدارن هنوز در داده‌های آن‌چین ثبت نشده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array