رسانه ایران دکونومی در بخش معرکه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ میزبان استارت‌آپ‌های مختلف است. استارت‌آپ‌ها در معرکه به معرفی خدمات و محصولات خود می‌پردازند و علاوه بر دیده‌شدن می‌توانند سرمایه‌گذار جذب کنند. در روز دوم اینوتکس ۲۰۲۳، طب توران، بیازما، ویرا ویراست، پایاب، سیستم ساز آریو، رمزینه پلاس، تیرازی و مپصا اچ آر در بخش معرکه حضور پیدا کردند.

بیازما پلتفرمی برای بهبود وضعیت درسی دانش‌آموزان است. دانش‌آموزان می‌توانند درس‌های علوم‌تجربی، شیمی، ریاضیات و دیگر مباحث درسی را در این بستر آنلاین آموزش ببینند.



سید علیرضا جعفری نماینده استارت‌آپ ویرا ویراست در معرکه روز دوم اینوتکس ۲۰۲۳ از خدمات و مزایای این کسب‌وکار گفت. او می‌گوید:‌«محصول استارت‌آپ ویرا ویراست، نرم افزاری تحت وب در حوزه ویراستاری زبان فارسی است که با استفاده از تکنولوژی هوش‌مصنوعی کار می‌کند. ویرا ویراست سرویس‌های مختلفی برای ویراستاری متون ارائه می‌کند که شامل سرویس تبدیل فایل پی‌دی‌اف به متن قابل ویرایش، تبدیل فایل صوتی به متن، تایپ گفتاری همزمان و بدون نیاز به اینترنت و ویراستاری زبان فارسی می‌شود.»


یکی دیگر از شرکت‌های استارتاپی حاضر در معرکه، گروه تخصصی پایاب است. سید مجتبی سبز‌ پوشان مدیرعامل این شرکت در اینوتکس ۲۰۲۳ به معرفی این شرکت پرداخت. به گفته سبزپوشان، «گروه تخصصی پایاب محصولات متعددی را در حوزه‌ی شبیه‌سازهای آموزشی در محیط مجازی طراحی و تولید کرده‌است. این استارتاپ از فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای طراحی محصولات خود بهره می‌برد. هدف گروه تخصصی پایاب، تعامل، مهارت آموزی و تعمیرات و نگهداری در صنایع مختلف است.. یکی از محصولات این استارتاپ شبیه‌ساز زلزله برای فضاهای مسکونی با هدف ارتقا سطح ایمنی است.»

علاوه بر این شرکت‌های استارت‌آپی، سیستم ساز آریو، رمزینه پلاس، تیرازی و مپصا اچ آر معرکه گرفتند تا در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند. سیستم ساز آریو استارت‌آپی در حوزه برنامه‌نویسی است و کد نویسی را توسعه می‌دهد. در واقع این پلتفرم، توسعه کسب‌وکار را افزایش می‌دهد.

ابوالفضل جعفری، مدیرعامل رمزینه پلاس محصول این استارت‌آپ، حلقه هوشمند را در معرکه اینوتکس ۲۰۲۳ معرفی کرد. جعفری درباره این محصول گفت: «محصول استارتاپ رمزینه پلاس حلقه‌ی هوشمند است که قابلیت ذخیره‌ی اطلاعات و مدارک افراد را دارد. رمزینه پلاس، از فناوری‌های نوین دنیا از جمله اینترنت اشیا و هوش مصنوعی بهره‌می‌برد و از این محصول می‌توان در صنایع مختلفی استفاده کرد. از حلقه هوشمند می‌توان در پرونده‌های سلامت استفاده کرد و اطلاعات ضروری اشخاص مانند گروه خونی را در خود ذخیره می‌کند.»



با وجود وضعیت آب‌وهوا و سرمای پارک علم و فناوری پردیس، مدیرعامل تیترازی و مپصا اچ‌آر درباره محصولات و خدمات خود گفت‌وگو کردند. محمد امیر زارع، مدیرعامل جوان استارتاپ تیترازی این کسب‌وکار را این‌چنین معرفی کرد: «استارتاپ تیترازی یک فروشگاه آنلاین است که کالاهای علمی و هنرمندانه را ارائه می‌کند. هدف تیترازی معرفی، طراحی و تولید کالاهایی هنرمندانه است. کتاب و وسایل تزیینی از محصولات این استارت‌آپ هستند.»


مپصا اچ آر، آخرین استارتاپی بود که در دومین روز از اینوتکس ۲۰۲۳ درباره خدمات و محصولاتش معرکه گرفت. نیلوفر نعمتی، مدیرعامل استارت‌آپ مپصا اچ‌آر در معرکه گفت: «استارتاپ مپصا اچ آر برگزار کننده‌ی دوره‌های آموزشی برنامه‌نویسی است.  این استارتاپ پس از آموزش افراد، آن‌ها را برای ورود به بازار کار آماده و به شرکت‌ها معرفی می‌کند. ما همچنین بوت کمپ‌های اختصاصی برای شرکت‌ها برگزار می‌کنیم تا سطح سواد برنامه‌نویسی در شرکت‌ها افزایش یابد.»
فعالان و علاقه‌مندان حوزه کسب‌وکار، همچنین سرمایه‌گذاران می‌توانند تا پایان نمایشگاه اینوتکس به معرکه بروند و از ارائه کسب‌وکارها استفاده کنند. آشنایی با استارتاپ‌ها و تعامل با سرمایه‌گذاران از اهداف مهم معرکه در اینوتکس ۲۰۲۳ است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array