به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، با توجه به ویدیوی اخیراً منتشر شده توسط تسلا، مهارت‌های ربات انسان‌نمای این کمپانی به نام Optimus به‌طرز چشمگیری بهبود یافته‌اند.
این ویدیو تسلابات را در حالی نشان می‌دهد که برمبنای همان سیستم شبکه موجود در ماشین‌های تسلا کار می‌کند. این سیستم توانایی پردازش داده‌های ویدیویی و تولید داده‌های کنترلگر را دارد.

Optimus

با ربات هوشمند Optimus آشنا شوید!

با آغاز این ویدیو، شاهد انجام روند کالیبره شدن اتوماتیک ربات Optimus هستیم، این پروسه برای تطابق یافتن و سازگاری با یک محیط جدید ضروری است.
سپس مهارت‌های این ربات انسان‌نما در زمینه تعیین مکان دقیق اندام‌هایش در فضا بدون نیاز به هیچ‌گونه بازخورد خارجی و به کمک حسگرهای بینایی و موقعیت مفاصل خود به نمایش درمی‌آید. این قابلیت به تسلابات اجازه می‌دهد تا بدون هیچ مشکلی با اشیا و محیط اطراف تعامل داشته باشد و وظایف مختلف را با دقت و مهارت انجام دهد.

یکی از وظایف انجام شده توسط ربات انسان‌نمای Optimus در این ویدیو، مرتب کردن بلوک‌های آبی و سبز از یکدیکر و قرار دادن آنها در ظروفی با رنگ مشابه است. این ربات قادر است هر یک از بلوک‌ها را به آسانی برداشته و با سرعتی انسان‌وار آن‌ها مرتب سازد.

ربات انسان‌نما

همچنین این ربات توانایی روبه‌رویی با چالش‌های محیطی مختلف حین کار را نیز دارد. برای مثال، اگر در پروسه جابه‌جایی بلوک‌ها، یک انسان در روند کار تسلابات اختلال ایجاد کند و یا بلوک‌ها را جابه‌جا کند؛ ربات Optimus می‌تواند با اتکا بر مهارت حل‌مسئله خود به سرعت این موانع را بررسی و حل کرده و با وضعیت جدید محیط سازگار شود.
این ربات هوشمند توانایی اصلاح کردن اشتباهات خود را نیز دارد. برای مثال اگر یکی از بلوک‌ها موقع انتفال به سینی مخصوص کج باشد و به پهلو قرار بگیرد، Optimus آن را چرخانده و در موقعیت صحیح قرار می‌دهد.

کمپانی تسلا با انتشار این ویدیوی کوتاه در حساب کاربری X خود، تعادل و انعطاف‌پذیری بالای ربات Optimus را به رخ کشیده است. پس از انجام وظایف روزانه و پشت‌سر گذاشتن یک روز کاری، تسلابات قادر است برخی از حرکات یوگا را به زیبایی انجام دهد.
این حرکات محدود به ایستادن بر روی یک پا و کشیدن یکی دیگر از اندام هستند. البته که انجام این حرکات توسط ربات Optimus برخلاف دنیای ما به‌دلیل خستگی در کردن یا افزایش استقامت نیست؛ بلکه صرفاً ابزاری برای نشان دادن مهارت بالای این ربات در کنترل جسم و تعادل آن است.

تسلا با انتشار این ویدیو از مهندسین بیشتری دعوت به همکاری کرده است. پروژه مربوط به ربات انسان‌نمای Optimus هنوز در دست ساخت است و ایلان ماسک به‌دنبال جذب افراد متخصص بیشتری برای پیوستن به تیم توسعه تسلابات می‌گردد.

تا این لحظه هیچ اطلاعات تکمیلی‌ای درباره زمان عرضه عمومی این ربات انسان‌نما منتشر نشده است اما انتشار ویدیوی اخیر نمادی از سرعت بالای پیشرفت پروژه Optimus به لطف سیستم مخصوص خودروهای هوشمند تسلا می‌باشد.

تماشای ویدیو در اکانت X تسلا

منبع: interestingengineering

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array