به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گفته می‌شود شرکت OpenAI  قصد دارد طی مراسم مهمی که روز 13 می (24 اردیبهشت) برگزار خواهد شد، از یک مدل هوش مصنوعی چندوجهی جدید رونمایی کند. این مدل علاوه بر قابلیت صحبت کردن با کاربر، می‌تواند اشیا را نیز از طریق دوربین شناسایی کند.

ویژگی‌های حیرت‌انگیز دستیار هوش مصنوعی جدید OpenAI

طبق گزارش‌های منتشر شده، این مدل احتمالاً در قالب یک دستیار هوش مصنوعی پرکاربرد معرفی می‌شود که علاوه بر سرعت بیشتر، به قابلیت تفسیر تصاویر و صداها مجهز خواهد شد؛ به طوری‌که با شناسایی لحن مخاطب، می‌تواند صحبت‌های طعنه‌آمیز را تشخیص دهد!

هوش مصنوعی جدید

علاوه بر موارد فوق، ظاهراً این مدل هوش مصنوعی قادر است به دانش‌آموزان در درس ریاضی و حتی ترجمه علائم مختلف در دنیای واقعی کمک کند. با وجود ادعای منابع آگاه مبنی بر عملکرد بهتر مدل جدید OpenAI نسبت به GPT-4 Turbo در مورد برخی از سؤالات، این مدل همچنان مستعد خطا بوده و ممکن است با قاطعیت پاسخ‌های اشتباه به شما ارائه کند.

شایان ذکر است که مدل‌های چندوجهی به مدل‌هایی گفته می‌شود که می‌توانند علاوه بر متن، ورودی‌های دیگری را نیز دریافت کنند. مثلاً آنگونه که ادعا شده است، مدل جدید OpenAI با استفاده از دوربین، داده‌های موجود در محیط اطراف کاربر را پردازش کرده و حتی درباره آنها صحبت می‌کند.

شرکت بزرگ OpenAI آماده می‌شود تا اپلیکیشن ChatGPT را به ویژگی دریافت تماس صوتی نیز مجهز کند و در این راستا از سرورهای ویژه‌ای بهره می‌گیرد که برای ارتباطات بلادرنگ صوتی و تصویری ساخته شده‌اند.

منبع: theinformation

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array