به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، سرانجام سامسونگ از اولین تراشه 3 نانومتری خود با نام اگزینوسW1000 (Exynos W1000) رونمایی کرد. این تراشه قدرتمند که با بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین فرآیند ساخت تراشه در سامسونگ ساخته شده است، احتمالاً در ساعت‌های هوشمند گلکی واچ 7 (Galaxy Watch 7) و گلکسی واچ اولترا (Galaxy Watch Ultra) استفاده خواهد شد.

بررسی مشخصات تراشه جدید اگزینوس W1000 سامسونگ

به طور کلی مشخصات اصلی تراشه جدید 3 نانومتری اگزینوس W1000 سامسونگ را می‌توان به این ترتیب خلاصه کرد:

در این تراشه از نسل دوم فرآیند 3 نانومتری Samsung Foundry (احتمالاً SF3) استفاده می‌شود؛ اگزینوس W1000 به یک CPU قدرتمند 5 هسته‌ای متشکل از یک هسته CPU Cortex-A78 و چهار هسته  Cortex-A55 مجهز خواهد شد. سامسونگ ادعا می‌کند که این CPU جدید در مقایسه با Exynos W930 سریع‌تر بوده و زمان راه‌اندازی برنامه را 2.7 برابر کاهش می‌دهد و امکان تعویض سریعتر برنامه را نیز فراهم می‌کند. عملکرد تک هسته‌ای 3.4 برابر و عملکرد چند هسته‌ای آن تا 3.7 برابر سریعتر از مدل‌های قبلی است.

این پردازنده از پردازنده گرافیکی ARM Mali-G68 MP2 استفاده می‌کند و می‌تواند از صفحه نمایشی با وضوح 640 در 640 پیکسل پشتیبانی کند. این تراشه از مزیت حافظه داخلی 32 گیگابایتی نیز برخوردار است.

تراشه اگزینوس W1000 سامسونگ
تراشه اگزینوس W1000 سامسونگ

سامسونگ به منظور کاهش سایز و بهبود عملکرد و کارایی و همچنین بهره‌وری انرژی تراشه‌های جدید خود از فناوری‌های جدید زیادی استفاده کرده است. برای مثال، فناوری بسته‌بندی سطح پنل فن‌آوت (FOPLP) برای بهبود راندمان انرژی و اتلاف گرما استفاده شده است.

این شرکت با استفاده از فناوری بسته روی بسته (ePOP)، توانسته است رم و فضای ذخیره‌سازی داخلی را در این تراشه ادغام کند. فناوری سیستم SiP نیز کمک کرده است سیستم یکپارچه مدیریت انرژی (PMIC) در این تراشه گنجانده شود.

پشتیبانی از فناوری نمایشگر همیشه روشن 2.5D یکی دیگر از ویژگی‌های تراشه جدید سامسونگ است که کمک می‌کند واچ‌فیس‌ها در حالت “نمایشگر همیشه روشن” بهتر از قبل دیده شوند. این تراشه از شبکه ارتباطی 4G LTE، بلوتوث LE ، GPS ، NFC و رم LPDDR5 نیز پشتیبانی می‌کند.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که تراشه اگزینوس W1000 سامسونگ که احتمالاً در ساعت‌های هوشمند پرچمدار این شرکت استفاده خواهد شد، می‌تواند به این پوشیدنی‌های محبوب کمک کند با هر بار شارژ، ۲ تا ۳ روز دوام بیاورند.

منبع: sammobile

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array