به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، اپلیکیشن تازه‌وارد Allo با قابلیت‌ها و امکانات خلاقانه خود قصد دارد به کاربران در مسیر عادت‌سازی آگاهانه و بهینه در زمینه مسائل مالی کمک کند.

به‌نحوی می‌توان این اپلیکیشن مالی را معادل اپلیکیشن مدیتیشن Headspace، اما متخصص در مدیریت مسائل مالی شخصی توصیف کرد. عملکرد Allo به‌گونه‌ای است که کاربران می‌توانند با استفاده از آن مسائل مالی و اقتصادی خود را بدون سروکله زدن با اعداد و ارقام و درنهایت کلافه یا درمانده شدن، مدیریت کنند.

ایده‌ای که در پس شکل‌گیری اپلیکیشن مالی Allo بوده؛ کمک به کاربران در ایجاد یک مسیر آگاهانه و سازنده برای مدیریت خرج و مخارج، حساب پس‌انداز، ذخیره مالی، درآمد و سود و غیره می‌باشد.

استارتاپ Allo که در سال 2021 تأسیس شده، به کاربران و مشتریان کمک می‌کند که توجه تمام و کمال خود را از اعداد و ارقام برداشته و انرژی خود را به ارزش وجودی خود (فراتر از ارزش و دستاوردهای مالی) و قدردانی برای داشته‌های فعلی در زندگی معطوف کنند. Allo امیدوار است با مدیریت بهینه مسائل مالی کاربران، آنها را در مسیر تشخیص اولویت‌های زندگی فارغ از مسائل مالی هدایت کند.

Allo

تمایز اپ Allo با دیگر اپلیکیشن‌های مالی

استارتاپ Allo توسط ویل چوی و پاول مانتوی-ویلسون راه‌اندازی شده است. این دو بنیان‌گذاران استارتاپ Aviate، ارائه‌دهنده صفحه‌نمایش هوشمند، نیز بودند. این استارتاپ در سال 2014 توسط کمپانی یاهو تصاحب شده بود.
با داشتن بیش از 15 سال تجربه در زمینه تکنولوژی و نرم‌افزار، این دو تصمیم گرفتند پلتفرم جدیدی را راه‌اندازی کرده و به کاربران در مدیریت بهینه مسائل مالی و اقتصادی از طریق عادت‌سازی کمک کنند.

برخلاف دیگر اپلیکیشن‌های متخصص در امر “بودجه‌بندی” که تمرکز عمده آنها بر خرج‌ و مخارج (قبوض – هزینه بیمه – هزینه حمل‌ونقل و غیره) است، اپلیکیشن Allo دسته‌بندی‌های دیگری نیز شامل طبیعت – خانواده – کار خیر – ورزش و سلامتی – تغذیه سالم و دسته‌بندی‌های مشابهی را نیز به لیست خدمات خود افزوده است.
کاربران می‌توانند با انتخاب کردن دوره روزانه/هفتگی/ماهانه، از اپلیکیشن Allo بخواهند تا در مسیر مدیریت مسائل مالی آنها را هدایت کند.

مانتوی-ویلسون، یکی از بنیان‌گذاران این اپ در مصاحبه اخیر خود ادعا کرده که با راه‌اندازی Allo قصد تخریب دیگر اپلیکیشن‌های مالی و بودجه را ندارد. اما در نهایت و با توجه به بازخورد کاربران، اکثر آنها از نحوه عملکرد (عمدتاً تکراری) و محدودکننده این اپ‌ها رضایت‌خاطر ندارند.

به عقیده او کاربران به‌دنبال این نیستند که “نهایتاً ماهی یک دلار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند” و یا “بابت خریداری کردن یک قهوه بیرون‌بر احساس گناه کنند”.

ویلسون می‌گوید اپلیکیشن‌های بودجه‌بندی عموماً منجر به ایجاد احساس گناه شدید در کاربران شده و درنهایت باعث می‌شوند که آنها از مدیریت هزینه‌های خود به‌کلی صرف‌نظر کنند.
او باور دارد به کمک Allo، می‌توان در آرامش خاطر به مقصود نهایی، یعنی مدیریت هزینه‌های شخصی دست یافت.

Allo

نحوه کار با اپلیکیشن مدیریت مالی Allo

پس از دانلود و نصب این اپ، کاربران موظف به گذراندن یک دوره پیش‌نیاز و دریافت توصیه‌ها و راهنمایی‌های لازم توسط کارشناسان در مورد مسائلی مانند ایجاد حس قدردانی و آرامش و همچنین کاهش استرس در قبال مسائل مالی هستند.

سپس کاربران تعدادی از “ارزش‌های” مدنظر خود مانند سلامتی، بخشنده بودن، ورزش کردن و یا توجه به فرزندان را انتخاب کرده و می‌توانند تراکنش‌های روزانه/هفتگی/ماهانه خود را به‌این وسیله مدیریت کنند.

پس از انتخاب برنامه و ارزش‌های موردنظر کاربران، اپلیکیشن Allo توجه خود را بر دستیابی به دو مورد مهم اختصاص می‌دهد:

1 – قدردانی بابت داشته‌ها
این مورد بر هزینه‌هایی تمرکز دارد که به هر نحوی باعث ایجاد حس شادی در شما و یا اعضای خانواده‌تان شده است. و یا هزینه‌های مربوط به مسائل رفاه و سلامتی.

2 – پیدا کردن راه‌حل برای تراکنش‌هایی که از انجام آنها پشیمان هستید
این مورد بر مواردی تمرکز دارد که پس از هزینه کردن برای آنها از تصمیم خود کلافه و یا پشیمان شده‌اید؛ مانند تمدید اجباری اشتراکی که قصد کنسل کردن آن را داشته‌اید اما فراموش کردید.

استارتاپ Allo باور دارد به جای ایجاد حس گناه در کاربران، می‌توان با تنظیم یادآورهای مرتب و یادداشت برداری به جهت یادآوری اینکه “چرا این مخارج در این بازه زمانی برای شما ضرورت ندارند”؛ بدون استرس و اضطراب مسائل مالی و اقتصادی شخصی/خانوادگی را مدیریت نمود.

Allo

سازوکار تراکنش‌ها و ارزش‌ها

پس از ثبت تنظیمات اولیه، Allo از شما می‌خواهد که با توجه ارزش‌هایی که برای خود تعیین کرده‌اید؛ تراکنش‌های آتی خود را مدیریت کنید.
مثلاً اگر یکی از این ارزش‌ها مربوط به حوزه “سلامتی” بود، کاربران می‌توانند یا با احتیاط بیشتری در این زمینه خرج کرده و در مسائل “ناسالم” صرفه‌جویی کنند و یا اینکه هزینه بیشتری را به تأمین تغدیه سالم/ ورزش کردن اختصاص دهند.

از سال میلادی گذشته تاکنون بیش از 500 نفر ساکن آمریکا به‌صورت آزمایشی از این اپ استفاده کرده‌اند.
اپلیکیشن Allo هم‌اکنون در گوگل‌پلی و اپ‌استور قابل دانلود و نصب می‌باشد. این اپلیکیشن مالی در وهله اول یک دوره 14 روزه رایگان را به کاربران ارائه می‌دهد و هزینه اشتراک ماهانه آن تنها 6.99 دلار و اشتراک سالانه آن 49.99 دلار است.
البته شایان ذکر است که کمپانی Allo فعلاً قصد گسترش خدمات خود را به نواحی خارج از ایالات متحده آمریکا ندارد.

همچنین این کمپانی کاملاً خودساخته است و تأمین هزینه‌های آن به‌صورت داخلی انجام می‌شود و خبری از سرمایه‌گذاران خارجی نیست.
به گفته بنیان‌گذاران Allo، آنها قصد دارند این شرکت را به‌صورت خصوصی اداره کرده و قصد جذب بودجه بیشتر را نیز ندارند.

دانلود از گوگل‌پلی | دانلود از اپ‌استور | وبسایت رسمی Allo

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array