به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گروه بورس اوراق بهادار لندن (LSE) در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین است که دارایی‌های مالی سنتی در آن عرضه می‎‌شوند.

به گزارش فایننشال تایمز، این شرکت حدود یک سال است که به دنبال کشف و بررسی پتانسیل یک مکان معاملاتی مبتنی بر بلاکچین بوده است. موری روس (Murray Roos)، رئیس بازار سرمایه در گروه LSE گفته است تلاش‌های شبانه‌روزی این شرکت در زمینه بررسی پتانسیل‌های این فناوری به نقطه‌ای رسیده است که به این نهاد اجازه می‌دهد برنامه‌های خود را پیش ببرد.

موری روس در ادامه صحبت‌های خود اذعان نمود که قرار نیست در این پلتفرم هیچگونه محصول مرتبط با ارزهای دیجیتال ساخته و عرضه شود. با این حال، آنها از این فناوری برای افزایش کارایی خدمات کاستودی، خرید و فروش دارایی‌های سنتی بهره خواهند گرفت.

بلاکچین در بورس لندن

به گفته روس، ایده آنها برگرفته از این منطق است که بتوان با استفاده از این فناوری دیجیتال فرآیندی هموار‌تر، روان‌تر، ارزان‌تر و شفاف‌تر برای دارایی‌های سنتی ایجاد کرد. ضمن اینکه این پلتفرم کلیه الزامات قانونی منطقه را برآورده خواهد کرد.

روس همچنین اظهار داشت که گروه LSE مدت‌هاست منتظر است زمانی مناسب فرا برسد تا سرمایه‌گذاران آماده پذیرش این طرح بوده و فناوری بلاکچین عمومی به سطح قابل قبولی از پیشرفت برسد تا امکان پیشبرد پروژه فراهم گردد. روس ادعا کرد اگر این طرح به نتیجه برسد، گروه LSE اولین بورس بزرگ جهان خواهد بود که یک اکوسیستم مبتنی بر بلاکچین را به سرمایه‌گذاران خود ارائه می‌کند.

جایگاه بلاکچین در امور مالی سنتی

در همین حال، دیگر زیرساخت‌های مالی سنتی شروع به پذیرش ایده ادغام فناوری بلاکچین در معاملات خود کرده‌اند. روز 31 آگوست (9 شهریور)، شبکه ارتباطات مالی سوئیفت (SWIFT) گزارشی درباره نحوه اتصال با بلاکچین برای حل مشکل قابلیت همکاری بین شبکه‌های مختلف بلاچین منتشر کرد که با همکاری شبکه بلاکچین چین لینک راه‌اندازی شد.

به غیر از زیرساخت‌های مالی، یک شرکت هواپیمایی نیز از ادغام فناوری‌های مبتنی بر بلاکچین در زیرساخت خود خبر داده است. همان روز، خطوط هوایی لوفت هانزا یک برنامه توکن وفاداری در قالب توکن‌های غیرمثلی (NFT) را بر بستر شبکه پالیگان (Polygon) راه‌اندازی کرد. دارندگان این NFT این شانس را خواهند داشت که جوایزی مانند دسترسی به سالن و ارتقاء پرواز دریافت کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array