به گزارش ایران دکونومی، به گفته روابط عمومی اسنپ، یکی از طرح‌های مسئولیت اجتماعی این شرکت، با هدف حمایت از اقشار مختلف جامعه از خرداد ۱۴۰۱ آغاز و تا مهر ۱۴۰۲ ادامه یافت. در این طرح رانندگان مبتلا به ام اس از پرداخت کمیسیون به اسنپ معاف بودند. تا به امروز ۱۹۹ کاربر راننده، از این طرح استفاده کرده‌اند که مجموع کمیسیون آن‌ها ۱ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان بوده است. اسنپ این طرح را تا انتهای سال ۱۴۰۲ تمدید کرده است.

ام اس چیست؟

ام اس یک بیماری خود ایمنی می‌باشد؛ یعنی سیستم ایمنی، بدن را دشمن دانسته و بر علیه آن می‌جنگد. در مورد بیماری ام اس، سیستم ایمنی بر علیه سیستم عصبی مرکزی (مغز و نخاع) عمل می کند.

در واقع در این بیماری التهابی، سیستم ایمنی بدن علیه غلاف میلین (ماده چرب که مانند عایق سیم برق عمل می‌کند) می‌باشد و به آن حمله می‌کند و آن‌ها را از بین می برد. وظیفه این غلاف در انتقال پیام از سیستم عصبی مرکزی و سرعت انتقال پیام می‌باشد.

در حال حاضر در انجمن ام‌اس، حدود 95 هزار بیمار در 56 مرکز استانی و شهرستانی کشور ثبت شده است و تهران، اصفهان و شیراز جزو شهرهای با بیشترین مبتلایان هستند.

استفاده از خدمات این طرح

۱.افرادی که تاکنون به عنوان راننده در ناوگان اسنپ ثبت‌نام نکرده‌اند: افراد مبتلا به ام اس که کارت عضویت در انجمن ام اس ایران را دارند، می‌توانند پس از انجام ثبت‌نام آنلاین از طریق سامانه‌ ثبت‌نام غیر حضوری اسنپ، شماره تلفن و کد ملی ثبت‌شده‌ خود را به انجمن ام اس اطلاع دهند.
۲.افرادی که در حال حاضر عضو ناوگان اسنپ هستند: کاربران راننده‌ای که در حال حاضر عضو اسنپ هستند هم می‌توانند با ارائه مشخصات خود (نام و نام خانوادگی، شماره تلفن و کد ملی ثبت‌شده) به انجمن ام اس در این طرح شرکت کنند.
۳.همچنین افرادی که قبلاً در طرح معافیت از کمیسیون کاربران راننده‌ مبتلا به ام اس ثبت‌نام کرده‌اند، این معافیت به طور خودکار برایشان تمدید می‌شود.
انجمن ام اس به‌ صورت دوره‌ای، فهرستی از اعضای خود را که عضو ناوگان اسنپ هستند یا به تازگی ثبت‌نام کرده‌اند در اختیار این شرکت قرار می‌دهد تا از پرداخت کمیسیون معاف شوند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array