به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بعد از مدت‌ها رایزنی، سرانجام توییتر روز 18 آوریل (29 فروردین) مظنه قیمت بیت کوین را به این پلتفرم رسانه اجتماعی افزود. این قیمت‌ها توسط پلتفرم نمودار قیمت تریدینگ ویو ( TradingView) ارائه می‌شوند، اما فعلاً فقط برای قیمت بیت کوین قابل دسترسی هستند و قیمت سایر ارزهای دیجیتال اصلی ارائه نشده است.

در این نمودار قیمت بیت کوین، یک لینک اصلی گنجانده شده است که کاربران می‌توانند با کلیک بر آن، به منظور خرید یا فروش بیت کوین، به بازار ارزهای دیجیتال اسرائیلی ای.ترو (eToro) هدایت شوند. علاوه بر این، در کنار نموداری که قیمت بیت کوین را نشان می‌دهد این جمله هشداردهنده به چشم می‌خورد: “سرمایه شما در معرض خطر است”.

توییتر اخیراً به عنوان یکی از اجزای حیاتی از جامعه سرمایه‌گذاری‌های خرد ظاهر شده است و پیش‌بینی می‌شود که گنجاندن قیمت بیت کوین در این شبکه اجتماعی، نقش مهمی در انتشار اخبار مالی و کسب اطلاعات مربوط به آن داشته باشد. به‌علاوه، هدف از پیاده‌سازی افزونه «$Cashtags» افزایش آشنایی کاربران با بازار بیت‌کوین در این سایت و ترغیب مشارکت بیشتر کاربران در آن است.

بیت کوین

همانطور که قبلاً در خبرها خواندید، ایلان ماسک روز هفدهم آوریل اعلام کرد که یک نرم‌افزار هوش مصنوعی با نام TruthGPT را توسعه خواهد داد تا با آنچه که به نظر او “جبهه چپ” در تجارت رسانه‌ای است، مبارزه کند. پیش‌بینی می‌شود که این نرم‌افزار هوش مصنوعی به دنبال یافتن حقیقت باشد و گزارش‌های بی‌طرفی را منتشر کند.

در حالی که توییتر جدیدترین پلتفرم اجتماعی است که قیمت بیت کوین را به قابلیت‌های خود افزوده است، روز دهم آوریل (21 فروردین)، برنامه Douyin، که همتای چینی تیک تاک (TikTok) محسوب می‌شود، ارائه مظنه قیمت بیت کوین را برای حدود 730 میلیون کاربر چینی آغاز کرده بود. با این حال، این مظنه قیمت یک روز بعد حذف شده و بیانیه‌ای که جایگزین آنها شده بود به کاربران هشدار می‌داد که «ارزهای دیجیتال غیررسمی [در چین] از جایگاه قانونی مشابه ارزهای فیات برخوردار نیستند».

ارائه قیمت بیت کوین در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی توییتر گام بزرگی به سوی گسترش دانش کریپتو و مشارکت در بازار ارزهای دیجیتال در رسانه‌های اجتماعی است؛ چرا که توییتر بزرگترین پلتفرم رسانه اجتماعی در جهان محسوب می‌شود و علاوه بر این، اهمیت روزافزون ارزهای دیجیتال در بخش مالی و همچنین نیاز به اطلاعات قابل اعتماد و گزارش‌های بی‌طرفانه بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: blockchain.news

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array