به گزارش ایران دکونومی، سال ۱۳۹۳ بود که بازی باقلوا منتشر شد و سپس در سال ۱۳۹۶ بازی آمیرزا به بازار ارائه شد و مورد استقبال قرار گرفت. این بازی‌ها محصول موسسه فرهنگی هنری نردبان اندیشه فردا بودند که به دلیل استقبال از آمیرزا، اغلب آن را با نام آمیرزا می‌شناسند. این موسسه به تازگی بازی مظفرخان را به بازار ارائه کرده‌است و همین بهانه‌ای شد تا گفتگویی با شهریار ازهاریان‌فر، هم‌بنیانگذار این مجموعه داشته باشیم که در ادامه این گفتگو را خواهید خواند:

در ابتدا ازهاریان‌فر در خصوص مظفرخان توضیح داد: مظفرخان بازی جدیدی از سازندگان آمیرزا است، اما تحت استدیوی مستقل Linchpin ساخته شده است. بعد از موفقیت آمیرزا نردبان اندیشه تصمیم گرفت برای هر محصول تیم مستقل توسعه فراهم کند که ۳ سال پیش استدیوی لینچ‌پین متولد شد و تا به امروز توانسته است بازی مظفرخان را بر روی بستر بازار، به صورت اندرویدی منتشر کند. بازه زمانی اتفاقات مظفرخان بین سالهای ۱۲۸۰ ه.ش است. مظفرخان پیرمردی است که صاحب عمارت زیبا و سبزی است، اما بنا به اتفاقات عجیب و غریب هوش و حواسش را از دست داده، اما “شازده” برادرزاده او از فرنگ برای پی بردن به اتفاقات راهی تهران می‌شود…

وی در ادامه توضیح داد: مظفرخان نیز نام کاراکتر اصلی بازی است که در قدیم هم این نام بسیار رایج بوده است.

ایده مظفرخان از کجا آمد؟

با توجه به اینکه علاقه خاصی به فرهنگ اصیل ایرانی داریم، و همواره در کارهایمان سعی می‌کنیم از ریشه‌های فرهنگی ایران قدیم صحبت کنیم، بنا را بر این گذاشتیم این عنوان هم در مورد گذشته نه چندان دور ایران باشد و برشی کوتاه از دوره تاریخی را روایت کند.

چه رقبایی در داخل و خارج دارید؟

در خارج homescapes و gardenscapes بزرگترین رقبای ما هستند. البته نباید فراموش کرد الگوی ما این بازیها بوده‌اند که سعی کردیم آن را بومی کنیم و در خلال آن پیام‌های فرهنگی خوبی به مخاطب مبنی بر القای حس وطن‌دوستی و تقویت فرهنگ همکاری بدهیم.

آیا نهاد حامی‌ای دارید؟

ما از هیچ ارگان دولتی و خصوصی حمایت مادی دریافت نکردیم. اما دوستان خوب ما در مجموعه‌های رسانه‌ای بازی به ما خیلی لطف دارند. از همینجا از تمام رسانه‌های گیم مانند دیجیاتو، ویجیاتو، زوم‌جی، بازی سنتر و… تشکر میکنم.

استراتژی و ویژن مظفرخان چیست؟

استراتژی این است که بازی برای مدت سه ماه به صورت soft lunch عرضه می‌شود، پس از آن به‌روزرسانی‌های مهمی داریم که بنا به تاریخ معینی ارائه خواهد شد.

چشم‌انداز ما نیز ورود به بازار‌های بین‌المللی و انتشار بازی بر روی بسترهای جهانی است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array